קבוצת רכישה רוכשת אופציה לקרקע בעיר ימים בשווי 50 מיליון שקל

האופציה נרכשה מחברת יהלומית פרץ והיא מתייחסת לשטח שמשתרע על 6.2 דונם ומאפשרת בנייה של 65 יחידות דיור בבניין מגורים בן 17 קומות

לא פעם נטען שקבוצות הרכישה מסכימות לשלם מחירים גבוהים יותר מיזמים וקבלנים. עסקה שנחתמה לאחרונה בשכונת עיר ימים בנתניה מאששת הנחה זו.

במסגרת העסקה, רכשה קבוצת רכישה המאורגנת על ידי חברת ר.דנולן ייזום והשקעות בע"מ הנמצאת בבעלות עדי רייסנר אופציה למגרש בעיר ימים בנתניה בשווי כ-50 מיליון שקל. האופציה נרכשת מחברת יהלומית פרץ שזכתה במגרש במסגרת מכרז של מינהל מקרקעי ישראל במרץ 2011 יחד עם 5 מגרשים נוספים. המגרש המשתרע על שטח 6.2 דונם מאפשר בנייה של 65 יחידות דיור בבניין מגורים בן 17 קומות.

ל"גלובס" נודע כי שני מגרשים נוספים של החברה באותו המתחם עומדים גם הם למכירה, ומתקיימים לגביהם משאים ומתנים. מדובר במגרש לבניית 120 יחידות דיור ומגרש המאפשר בנייה של 60 יחידות דיור. על מגרש אחר שרכשה החברה מהמינהל, המיועד לבניית 140 יחידות דיור מתכננת החברה לבנות בעצמה.

יהלומית פרץ רכשה את המגרש שמכרה כעת לקבוצת הרכישה מהמינהל במרץ 2011 בעבור 40.7 מיליון שקל כולל פיתוח ולא כולל מע"מ, סכום ששיקף שווי של 626.7 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח. אם תמומש האופציה, המחיר אותו תשלם קבוצת הרכישה ישקף שווי של כ-770 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור, סכום גבוה יחסית לעסקאות אחרות שנעשו במתחם, גם בשנות השיא. אחת הסיבות לתשלום הגבוה היא העובדה שהקרקע זמינה לבנייה מיידית, רשומה בטאבו וקיבלה את כל האישורים הנדרשים ולרוכשים נותר לשלם כ-7,000 שקל על כל יחידת דיור בפרויקט המהווים את אגרת הבניה לפני קבלת היתר.

באותו המכרז של מינהל מקרקעי ישראל במרץ 2011 זכתה יהלומית פרץ בחמישה מגרשים נוספים בשכונה המאפשרים בנייה של 580 יחידות דיור. סכומי הזכייה במגרשים הללו, כמו במגרש הנוסף אותו מכרה החברה כעת, היו גבוהים ונעו בין 618 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח ועד 780 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח.

לדברי עורך דין יוחאי פרץ מחברת יהלומית פרץ: "הקרקע בה זכינו לפני כשנה הינה חלק מעתודת קרקע אחרונה זמינה לבניה באזור מבוקש זה של העיר נתניה. על פי דיווחי החברות המשווקות פרויקטים בעיר ימים, מחירי הדירות במתחם נמצאים בעליה מתמדת. אין עוד קרקעות זמינות בעיר ימים, ומכאן גם הביקוש הגבוה מצד יזמים והמחיר אותו הם מוכנים לשלם תמורת קרקע המוכנה לבניה. החברה השכילה לרכוש קרקעות בשנים האחרונות והכינה עצמה למצב בו המחסור בקרקעות לא ימנע ממנה את המשך הפתוח והבניה בפרישה ארצית".