יונה ויזנטל: "מרכז הבידור הביתי הוא עדיין הטלוויזיה"

סמנכ"ל התוכן של ‏yes‏ אמר את הדברים בפסטיבל "שובר מסך" של מכללת עמק יזרעאל ■ מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה: "הטלוויזיה היום חזקה מתמיד"

"בתחילת השנה הבאה יעלה ערוץ 8 רענן יותר, צעיר יותר, חדש יותר וטוב יותר" - כך אמר היום (ג') סמנכ"ל התוכן והרגולציה של הוט, יורם מוקדי, במסגרת פאנל שהנחה איש הטלוויזיה ארז טל בפסטיבל "שובר מסך" במכללת עמק יזרעאל. טל עקץ את מוקדי ותהה בקול רם אם גם כשהוט החליטה להוריד את ערוץ ביפ לטובת קומדי סנטרל הם קיבלו ערוץ טוב יותר ורענן יותר.

‏במסגרת הפאנל, שכותרתו "שינויים בהרגלי הצריכה", השתתפו מנכ"ל הרשות השנייה היוצא, מנשה סמירה; סמנכל התוכן והרגולציה של הוט, יורם מוקדי; סמנכ"ל התוכן של ‏yes‏, יונה ויזנטל; סמנכ"ל קשת והמנהל והעורך הראשי של אתר ‏mako‏,יובל נתן; טמירה ירדני, מבעלי טדי הפקות ומפיקת "כוכב נולד" "בית-ספר למוסיקה" ‎ועוד; וכן מגיש "צינור לילה", גיא לרר.

‏חברי הפאנל דנו בעתיד עולם הטלוויזיה לאור האלטרנטיבות הטכנולוגיות והדיגטליות שצצו בשנים האחרונות. "תמיד דיברו על כך שהטלוויזיה מתה", אמר סמנכ"ל התוכן של ‏yes‏, יונה ויזנטל, "והנה אנחנו רואים שהטלוויזיה לא מתה. לפני כך וכך שנים אמרו את אותו הדבר על הקולנוע, וגם כאן אנחנו רואים שהקולנוע יותר חזק ממה שהוא היה אי-פעם. הצרכנים רוצים לשבת מול הטלוויזיה ולראות טלוויזיה".

ויזנטל הוסיף כי התכנים החינמיים שהוט ו-‏yes‏ נותנות הם חלקיים בלבד. לטענתו, "מרכז הבידור הביתי הוא עדיין הטלוויזיה", וכך להערכתו זה צפוי להישאר בעתיד.

‏‏"התעשייה השתנתה תוך כדי תנועה", אמר מוקדי, "מה שקרה זה שכיום אפשר לקבל מדיה בפלטפורמות תוכן נוספות אמנם, אבל עדיין צריך מישהו שירכז את הכול ויגיש את זה בצורה נכונה, וזאת המומחיות שלנו בהוט".

טמירה ירדני, מבעלי טדי הפקות, אמרה כי "הצפייה היום נעשית יחד עם הסמארטפונים וטאבלטים. הצפייה בטלוויזיה התגברה בעקבות החוויה של שימוש בפלטפורמות השונות".

ירדני העריכה כי בניגוד להערכות, חווית הצפייה הטלוויזיונית בסלון תישאר גם בעתיד, כי יש בה צורך. לדבריה, מה שכן התגלה זה עולם שלם של תוכן שמאפשר לקפוץ ישר לצרכן ללא התיווך. "אני חושבת שיהיה בזה גם יותר כסף", הוסיפה. ‏‎‎‏

מנכ"ל הרשות השנייה היוצא, מנשה סמירה, הסכים עם הדוברים שקדמו לו ואמר כי הוא מסכים עם כך ש"בכל הפסטיבלים הקודמים בנושאי התקשורת שנערכו עד היו נהגו להספיד את הטלוויזיה, אבל אנחנו רואים שהיא היום הרבה יותר חזקה מתמיד. אנחנו רואים שבישראל, בניגוד לעולם כולו, אחוזי הצפייה מרקיעים".

"יש פה שני תהליכים שחיו עד כה זה לצד זה, אבל הם עומדים להתנגש", הוסיף סמירה, והסביר כי "הקידמה הטכנולוגית תתנגש ברצון לצפייה משותפת. רק בעוד 15 שנים, כשהילדים של היום יגדלו, נוכל להבין לאן כל הצפייה במדיומים השונים כגון הטאבלטים הולכת".

סמירה החמיא לקשת ואמר כי "קשת ואתר מאקו זה אחד הדברים החזקים שמובילים את התעשייה היום. הם הקטר שמניע את המערכת".

גיא לרר מערוץ 10 התייחס לאופן שבו הרשתות החברתיות משפיעות על העשייה הטלויזיונית כיום. "לפני כמה חודשים עשינו טעות נוראית ולעגנו לג'סטין ביבר. זאת הייתה אחת הטראומות הגדולות של חיי. נחיל של בנות 14 הציף את הפייסבוק בקללות ומה לא. שלחו לפייסבוק הערות עלינו שאנחנו פדופילים כדי שיסגרו אותנו. אחר-כך קרה דבר שהדהים אותי, ניגשו אליי אנשים שלא ראו את התוכנית ושאלו אותי מה קרה לנו בפייסבוק. זה גרם לי לחיזיון תעתועים, והבנתי שהווליום כולו השתנה. מי שינצח בעולם הזה זה מי שילמד לשלב בין הדברים".

לדברי לרר, צריך להפעיל את הקהל לא בפטרונות אלא כדי לעשות טלוויזיה ביחד עם הצופים.

במהלך הדיון התנגדו הן מוקדי מהוט והן ויזנטל מ-yes להשוואה לארה"ב. "המודל האמריקאי מאוד שונה מהמודל הישראלי", אמר ויזנטל.

מוקדי הוסיף כי "זה תמיד טוב להשוות את ישראל לארה"ב, אבל צריך לזכור שהם 340 מיליון, ואנחנו קצת פחות. לכן לא כל מודל שעובד בארה"ב יעבוד פה".