בדיקת "גלובס": מכשירי הסלולר הכי זולים - בהום סלולר

השוואת מחירי מכשירים פופולריים כמו גלקסי 2S מגלה כי הום סלולר הזולה ביותר ■ אייפון S4 הכי זול בהוט מובייל ■ הצרכן מתרגל לרכוש מכשיר וזמן אוויר לחוד

כניסתן של הוט מובייל, Youphone והום סלולר בימים האחרונים לשוק הסלולר חוללה מהפכה במחירי מכשירי הסלולר. מלבד מחירי דקות זמן אוויר וחבילות גלישה זולות במיוחד, מפעילות הסלולר החדשות מציעות אלטרנטיבה למחירי המכשירים הגבוהים שאורנג', פלאפון וסלקום הציעו עד היום. למעשה, חברות הסלולר החדשות מיישרות קו עם המחירים שעד כה ראינו רק בשוק הפתוח.

עד לאחרונה הייתה ללקוח שהיה מעוניין ברכישת טלפון סלולרי אפשרות לקנות את המכשיר אצל חברת הסלולר שלו, או לקנות באחת מרשתות השיווק או החנויות הפרטיות, דוגמת באג, h-mobile, בסט מובייל וכו'.

הרכישה אצל המפעילה איפשרה ללקוח ליהנות מזיכוי חודשי עבור מכשיר הטלפון החדש שלו, כאשר קנייה של טלפון בחנויות הפרטיות איפשרה לו בתיאוריה קבלת זיכוי זהה אצל המפעילות הסלולריות. הבעיה הייתה שמפעילות הסלולר הקשו מאוד על הלקוחות בקבלת ההטבה הזו ללקוחות שלא רכשו דרכן את המכשיר, כפי שפרסמנו לא אחת.

החברות החדשות, פרט לגולן טלקום, מוכרות מכשירים. הבשורה היא מחירים נמוכים משמעותית מסלקום, אורנג' ופלאפון. מבין 5 מכשירים שהשוונו, הום סלולר היא הזולה ביותר עבור ארבעה.

המכשיר החמישי שנבדק, אייפון 4S, הכי זול בהוט מובייל (3,780 שקל). בהום סלולר הוא נמכר ב-4,000 שקל, ואילו בפלאפון, הגובה את המחיר הגבוה ביותר, מחירו 4,680 שקל. מי שמחפש מכשיר פשוט, ימצא אצל רמי לוי, יו-פון והום סלולר את נוקיה C201 ב-490-500 שקל. סלקום מוכרת את אותו מכשיר ב-1,460 שקל.

החיסרון הגדול של חברות הסלולר החדשות הוא מבחר מצומצם מאוד לרכישת טלפונים. רשת רמי לוי מציעה כרגע רק 4 טלפונים, בעוד ש-יו-פון משווקת 11 דגמים. לשם השוואה, באתר האינטרנט של פלאפון אפשר למצוא היום 23 מכשירים. מצד שני, לא חייבים ללכת לרכוש את מכשיר הטלפון בחברת הסלולר.

קנה מכשיר, קבל הנחה בסופר

במקום זיכוי על המכשיר מול דקות שיחות ושליחת מסרונים, חלק מהמפעילות החדשות מציעות הטבות אחרות ברכישת הטלפון דרכם.

פראדה של LG ברשת יו-פון (אלון סלולר): הרשת נותנת 700 שקל בתווי קניה לרשת מגה ברכישת המכשיר, שמחירו 4,140 שקל (או 115 שקל ב-36 תשלומים).

גלקסי אס 2 של סמסונג ברשת יו-פון: ברכישת המכשיר, שמחירו זהה לפראדה (4,140 שקל), מקבלים תווי קנייה בשווי 600 שקל. דווקא ברכישת האייפון לא מקבלים תווי קנייה.

נוקיה C201 ברמי לוי: ברכישת הטלפון, שמחירו 500 שקל, מקבלים אוזניית בלו טות' של נוקיה מדגם BH-110.

סוני אריקסון ארק אס בהום סלולר: בהצטרפות לרשת ורכישת המכשיר, שמחירו 2,500 שקל, מקבלים 100 שקל הנחה.

אייפון S4 בגרסת 16 ג'יגה: בהצטרפות לרשת ורכישת המכשיר, שעולה 4,000 שקל, מקבלים 100 שקל הנחה.

חברות הסלולר: עדיין עם זיכויים

החברות הוותיקות מציעות זיכויים כספיים שונים, למשל, באורנג' בעת הצטרפות לחבילות דקות, מסרונים וגלישה מתוכנית Clear, אפשר לקבל זיכוי של 40 עד 120 שקל, כאשר מצטרפים לתוכנית שעולה 100-350 שקל.

פלאפון מציעה זיכוי שנע מ-30 עד 70 שקל (בהתאם למכשיר) למדברים מעל 250 דקות בחודש.

בסלקום מקבלים הנחה של כמה עשרות שקלים על המכשיר בעת דיבור ב-300 שקל לחודש, או ברכישת חבילות ללא הגבלה.

הום סלולר
 הום סלולר

* הום סלולר שייכת לקבוצת פישמן שבבעלות אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס"