צפו במסמך בית-שאן: כך הפך המכרז להגרלה

במכתב מבקש ראש עיריית בית ז'קי לוי משר השיכון והבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לשנות את שיטת השיווק ממכרז להגרלה: "הנני פונה אליך ומבקש את מעורבותך האישית בדחיפות לשינוי שיטת השטחים... על מנת למנוע פגיעה במשפחות ולהרגיע את השטח"

מכרז של כמעט 150 חלקות קרקע בבית שאן, במחיר מוזל במיוחד, שווק בדרך הגרלה במקום בדרך של מכרז. איך זה קרה? לידי "גלובס" הגיע המכתב שהתחיל לגלגל את הפרשה.

במכתב מבקש ראש עיריית בית ז'קי לוי משר השיכון והבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, להפוך לשנות את שיטת השיווק ממכרז להגרלה: "הנני פונה אליך ומבקש את מעורבותך האישית בדחיפות לשינוי שיטת השטחים... על מנת למנוע פגיעה במשפחות ולהרגיע את השטח".

בהגרלה זכו ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי. כמו כן זכו, לא פחות משישה חברים נוספים במשפחת לוי: אחיו של ז'קי שמעון, האחות ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, האח משה לוי, האחות טלי אוחנה - כולם ילדיו של שר החוץ לשעבר, דוד לוי - וגם שני אחיינים נוספים.

לפניך המכתב שכתב ראש העירייה לוי לשר אטיאס:

עיריית בית שאן
 עיריית בית שאן

בכתבה שהתפרסמה בנושא בערוץ 2 מסר ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי מסר בתגובה: "לשמחתי ולמזלי זכיתי בהגרלה אך קבוצה קטנה של עסקנים פוליטיים מנסה להפוך את זכותי וזכייתי לקומבינה. זוהי רשעות שמקורה בקנאה וצרות עין. הייתה זו הגרלה שנוהלה בידי וועדה ציבורית שבראשה עמד שופט והתנהלה בשקיפות. גם בני משפחתי האחרים, שזכו במכרז, עמדו בקריטריונים בשל נכותם או היותם תושבי חוץ שישובו לבית שאן".

מנהל מקרקעי ישראל מסר לערוץ 2: "בשל רישום מספר משתתפים רב לא התקיימה הגרלה פתוחה לעיני הציבור. ההתנהלות הייתה ישרה לכל אורך הדרך.שישים ושמונה מגרשים מהסך כללי הוקדשו מראש לתושבי בית שאן".