"מיכאל גולן קורא לנו גנבים ורמאים? בושה וחרפה"

מנכ"ל לשעבר של אחת מחברות הסלולר הוותיקות: "אין סיכוי לקיים חברה ב-100 שקל לחודש. מה אעשה? אזרוק את כל נציגי השירות?" ■ עוקץ את מיכאל גולן: "הלקוחות ירצו לדבר עם מישהו"

יום אחרי המהפכה הסלולרית, החברות הוותיקות בשוק - סלקום, פרטנר ופלאפון - נערכות למלחמה. ל"גלובס" נודע כי בימים הקרובים יודיעו חברות הסלולר על שורה של מבצעים, בעקבות כניסתם של מפעילי הסלולר החדשים ותחרות המחירים האגרסיבית בענף.

נציין כי כבר היום מציעות החברות ללקוחות הפונים למוקדי שימור הלקוחות מחיר של כ-99 שקל לחבילה של שימוש ללא הגבלה.

כפי שכבר הוערך בעבר, גם היום העריכו גורמים בשוק כי הענף בדרך לגל קיצוצים נוסף, אותו הגדירו "דרמטי וכואב". ככל הנראה, מאות עובדים בחברות הסלולר הוותיקות יפוטרו כבר בתקופה הקרובה.

בתגובה, מנכ"ל אחת החברות הסלולריות אומר ל"גלובס" כי הרווחיות של כל התעשייה נשחקת בצורה מטורפת, והשאלה היא עד מתי הדבר יימשך.

לדבריו, מבחינה כלכלית אין סיכוי לקיים חברה סלולרית ברמות מחיר של 100 שקל לחודש, במיוחד כאשר הרישיון מחייב את החברות להחזיק מערך שירות של אלפי נציגים.

"גם אני יכול לספק מחיר של 99 שקל לחבילה ללא הגבלה, אם אני לא אתן שירות ולא אחזיק מאות נקודות מכירה, וללקוח לא יהיה לאן להתקשר כאשר יש לו תקלה. יש לי אתר אינטרנט שדרכו אנחנו יכולים לעשות הכול, בדיוק כמו גולן טלקום והוט מובייל ואפילו יותר. אז מה אני אעשה עכשיו? אזרוק את כל נציגי השירות?"

"בסופו של דבר, הלקוחות ירצו ערך מוסף. הם ירצו לדבר עם מישהו ולדעת שאנחנו יכולים לתת להם תשובות כשנעלם להם המכשיר. מה הם יעשו כשייעלם להם המכשיר אצל החדשים? ישלחו מייל? לכן זה פופוליסטי ולא רציני לקרוא לנו בכינויי גנאי ולהגיד 'גנבים, רמאים'. זה בושה וחרפה להתנהג ככה" (הכוונה לכינויים שמיכאל גולן, בעל השליטה בגולן טלקום, הטיח בחברות הסלולר הוותיקות).

"הצעות לא פחות אטרקטיביות"

גורמים אחרים בחברות הסלולר הוותיקות אמרו ל"גלובס" כי לא הופתעו מרמות המחירים שהציגו שני מפעילי הסלולר החדשים - גולן טלקום והוט מובייל - וכי החברות נערכו לכך ב"תרחישי המלחמה" המקדימים שלהן.

גורמים בשוק העריכו כי החברות הוותיקות יציגו בקרוב "הצעות לא פחות אטרקטיביות" מאלה של גולן טלקום והוט מובייל, כך שהמחירים בענף צפויים להתייצב בקרוב על סכום של 100 שקל לחודש לחבילת "הכל כלול".

כבר שלשום (ב'), כתגובה ראשונית, הודיעה פלאפון כי תחל לשווק חבילת "הכול כלול" ב-119 שקל לחודש עבור משתמשים "כבדים" שמדברים בסכום של למעלה מ-250 שקל לחודש.

במקביל החלה פרטנר לשווק תוכניות משפחה במחירים דומים על מנת שלא לאבד לקוחות, אבל תוך כדי שהיא מדגישה את העובדה שהמוצר שהיא מספקת הוא בעל ערך רב יותר מאשר המוצרים של המתחרות.