אתי דודאי לביהמ"ש: עברתי "אירוע לבבי" - לדחות את חקירתי

כוכבת "מעושרות" ביקשה לדחות ב-3 שבועות את חקירתה ע"י הכנ"ר ■ השופט איתן אורנשטיין נעתר לבקשת הדחייה, וזאת עד לקבלת תגובתו של מנהל העיזבון

אתי דודאי, כוכבת תוכנית הטלוויזיה "מעושרות" ששודרה בערוץ 10, הגישה אתמול (ג') הודעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בה טענה כי היא "עברה אירוע הפרעת קצב לבבי", ועל כן היא מבקשת מבית המשפט לדחות את חקירתה במשרדי כונס הנכסים הרשמי בכ-3 שבועות, "עד להבהרת מצבה הרפואי".

בהתאם לכך, דודאי לא התייצבה לחקירה שנקבעה לשעה 9:00 בבוקר היום. בצהריים נעתר השופט איתן אורנשטיין לבקשת הדחייה, וזאת עד לקבלת תגובתו של מנהל העיזבון הזמני שמונה בתיק, תוך יומיים מהיום.

הבקשה לדחייה הוגשה במסגרת תיק פשיטת-הרגל שהגישה רשות המסים נגד עיזבון גרושה המנוח, דוד דודאי, שהתמוטט ומת לפני כ-3 חודשים במהלך הדיון בתיק פשיטת-הרגל נגדו שנערך בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

מאז המוות הטרגי הוציא בית המשפט צווים האוסרים על אתי דודאי למכור, להעביר או לעשות כל דיספוזיציה בנכסים שהעביר לה דודאי בחייו. זאת, מכיוון שהעברת הנכסים נעשתה לכאורה כדי להבריחם מהרשויות ולהתחמק מתשלום חובות מס עצומים, בהיקף כ-80 מיליון שקל.

במסגרת זו, אמורה הייתה דודאי להיחקר הבוקר על-ידי חוקרי כונס הנכסים הרשמי ובפני מנהל העיזבון של גרושה המנוח, עו"ד ארז חבר.

בבקשתה לדחות את החקירה ציינה דודאי כי בהתאם להחלטת השופט איתן אורנשטיין התייצבה בתה, דנה דודאי, לחקירה במשרדי כונס הנכסים הרשמי בראשית השבוע, וגם גיא דודאי, בנה החייל, התייצב אתמול בשעות אחה"צ לחקירה.

עם זאת, ביקשה דודאי, שלא להתייצב לחקירה בעצמה בשלב זה, וזאת לאחר שחוותה אירוע הפרעת קצב לבבי, והופנתה לבירור ולמעקב במשך 3 השבועות הקרובים. בנוסף, הופנתה דודאי לבדיקות אקו-לב ולבדיקות ארגומטריה במכון הלב, אשר נקבעו ליום החקירה (היום) בשעה 10:30 בבוקר.

בבקשה צוין כי "על-פי הוראות הרופא, על דודאי להימנע מחשיפה למתח, אשר עלול להוביל להישנות הפרעת הקצב הלבבית".

לבקשה צורפו מסמכים רפואיים, ובהם המלצת הרופא על בירור הפרעות קצב, במסגרתה צוין כי דודאי "חשה טשטוש וכמעט התעלפה" וכן התקשתה לנשום במהלך מאמץ על הליכון.

דודאי זומנה עד כה מספר פעמים לחקירות בפני מנהל העיזבון של גרושה המנוח שמונה על מחצית מנכסיה, עו"ד ארז חבר, ואולם היא לא התייצבה לחקירות.

במהלך הדיון הקודם בתיק גער השופט אורנשטיין בדודאי על התנהלותה, ואמר: "לא יכול אדם שנקבע לו מועד להיחקר אצל בעל תפקיד להתל בו ובבית המשפט. לא ראיתי כזה דבר. אדם עושה דין לעצמו? זה מריח מאוד לא טוב. מה היא עושה, חוכא ואיתלולא?".

בבקשתה לדחיית החקירה ציינה דודאי כי "בני משפחת המנוח (דוד דודאי, א' ל"ו) משתפים פעולה באופן מלא עם המנהל הזמני, ואף המבקשת עושה את כל המאמצים על מנת לשתף פעולה באופן מלא עם המנהל הזמני".

בא-כוחה של דודאי, עו"ד זוהר לנדה ממשרד ברנע ושות', מסר: "הגברת דודאי פעלה ותמשיך לפעול בהתאם להחלטות בית המשפט, ובהתאם המשך ההליך מתואם עם הגורמים הרלבנטיים המעורבים בתהליך".

עו"ד ארז חבר מסר: "לפני יומיים קיבלתי מבא-כוחה של הגברת דודאי הודעה בכתב על כך שהיא אינה יכולה להתייצב לחקירה, ומסרתי להם כי מי שצריך להכריע בנושא הוא בית המשפט שנתן צו לזימונה לחקירה, ובוודאי שאכבד כל ההחלטה של בית המשפט".