מיהו הישראלי שהרוויח מהפסדי הענק של ג'י פי מורגן?

לפי דיווח שפורסם בעיתון ה"ניו-יורק פוסט", בועז ויינשטיין, ישראלי חובב שחמט ופוקר המנהל את קרן הגידור Saba Capital הרוויח מאות מיליוני דולרים כאשר המליץ להשקיע במדד CDS, שעליו פתח ג'י.פי מורגן פוזיציית שורט גדולה והפסיד כ-2 מיליארד ד'

בעוד כולם עדיין ממתינים לקבל פרטים חדשים בנוגע לפרשת הפסדי הענק של בנק ההשקעות ג'י.פי מורגן צ'ייס, שנאמדים בכ-2 מיליארד דולר, כעת מתבררים פרטים חדשים לגבי הצד השני של המתרס, המרוויחים הגדולים. לפי דיווח שפורסם בעיתון ה"ניו-יורק פוסט", אחד המרוויחים הוא בועז ויינשטיין, גאון השקעות ומנהל קרן הגידור Saba Capital.

כאמור, לפני מספר ימים הודיע בנק ההשקעות כי שלושה בכירים, שהיו מעורבים באסטרטגיית הגידור הכושלת שגרמה לו הפסדים בסך של כ-2 מיליארד דולר לפחות ואף פגעה בתדמיתו, צפויים לעזוב השבוע את הבנק. עם זאת, ברונו איקסיל, אחד ממנהלי חטיבת המסחר בבנק ההשקעות, המכונה "הלוויתן מלונדון", שהיה מעורב גם הוא בפרשה, נשאר בתפקידו.

כידוע, בשוק ההון קיימים שני צדדים למטבע. מאחר וידוע כי ג'י.פי מורגן היה בצד של המפסידים, כעת נודע כי בועז ויינשטיין הישראלי, חובב השחמט והפוקר שהיה בעברו סוחר בבנק ההשקעות דויטשה קפיטל וכעת הוא מנהל קרן הגידור Saba Capital, הוא בצד השני של המטבע - הצד המרוויח.

לפי הדיווח, בחודש פברואר האחרון, ויינשטיין, שהוגדר כ"סוחר האשראי הטוב בעולם" המליץ להשקיע בהיקפים גדולים במדד IG9 המובסס על חוזי CDS (ביטוח על אג"ח) וטען כי המדד נסחר במחיר נמוך מאוד ביחס לשווי הריאלי שלו. (באותה תקופה המדד נסחר ברמה של 120 נקודות) מנגד, באותה תקופה, איקסיל, פתח פוזיציית שורט גדולה על מדד זה, כלומר, הוא הימר על כך שהמדד ימשיך לרדת ויניב לו רווחים.

ואכן, בשבועות הבאים נראה כי ידו של איקסיל על העליונה, שכן, המדד המשיך לרדת לרמה של 105 נקודות ב-21 למארס. אולם, כשבועיים לאחר מכן המדד זינק לפתע בחדות לרמה של 130 מיליארד דולר, ועם הודעתו של ג'יימי דיימון, מנכ"ל הבנק, לפני כשבועיים, המדד הגיע לרמה של 146 נקודות, כך שבמשחק הפוקר הזה, "הלוויתן מלונדון" הפסיד, וויינשטיין גרף לכיסו ולמשקיעיו רווחים של מאות מיליוני דולרים.