שגריר ארה"ב בישראל: אנחנו מוכנים לתקיפה באיראן

בכנס סגור שנערך אתמול בת"א אמר שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, כי ארה"ב הכינה את האופציה הצבאית, השלימה את ההכנות לתקיפה ואפילו בדקה אותן

דווקא בתקופה בה הסנקציות הבינלאומיות נותנות את אותותיהן, וארצות-הברית מנסה להימנע מדיבורים בפומבי על תקיפה צבאית באיראן, נשמעת התבטאות חריגה ומאיימת של גורם אמריקני בכיר על ההיערכות למבצע נגד הרפובליקה האסלאמית.

בכנס סגור של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין שנערך אתמול (ג'), אמר שגריר ארצות-הברית בישראל דן שפירו כי לא רק שכל האופציות נגד איראן מונחות על השולחן - כי אם מעבר לכך: ארצות-הברית הכינה את האופציה הצבאית, השלימה למעשה את ההכנות לתקיפה, ואפילו בדקה אותן.

"התכנון הנחוץ נעשה"

"יהיה עדיף לפתור את זה (משבר הגרעין האיראני) בדרך דיפלומטית, באמצעות שימוש בלחץ ומבלי להשתמש בכוח צבאי", הבהיר שפירו בכינוס הסגור שהקליט כתב "מקור ראשון", זאב קם. "אבל זה לא אומר שהאופציה הזאת לא אפשרית. היא לא רק אפשרית, היא גם מוכנה. התכנון הנחוץ נעשה על מנת להבטיח שהיא תהיה מוכנה".

בשבוע הבא ישובו לשולחן הדיונים בבגדד נציגי איראן ו-6 המעצמות, לסבב השני של השיחות על תכנית הגרעין. סגן שר החוץ האיראני הצהיר היום כי בכוונת הרפובליקה האסלאמית להגיב בחיוב ליוזמות הקהילה הבינלאומית, "באם תימשך האווירה החיובית מהשיחות באיסטנבול", לדבריו.