כריסטין לגארד: "לפרישת יוון מגוש האירו השלכות חמורות"

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית מזהירה מתרחיש אפשרי בו יוון עוזבת את גוש האירו ■ הלילה הודיע הבנק המרכזי האירופי כי הוא יפסיק להלוות כסף לחלק מהבנקים במדינה

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד, מזהירה מהשלכות "חמורות ביותר" במקרה של תרחיש בו יוון עוזבת את גוש האירו - בעוד מובילי המדיניות הפיננסית באירופה מדברים באחרונה גלויות על האפשרות, שעד לא מזמן נחשבה ל"טאבו".

ביוון, נזכיר, נקבע מועד הבחירות הכלליות בפעם השנייה, ל-17 ביוני. בינתיים, הוקמה במדינה ממשלת מעבר בראשותו של ביהמ"ש האדמיניסטרטיבי העליון במדינה, פנאגיוטיס פיקרמנוס. לאור החשש המתגבר מפרישה של יוון מגוש האירו, הצהירה אתמול קנצלרית גרמניה מרקל כי היא "לא רוצה שיוון תפרוש", ותפעל כדי למנוע מתרחיש זה לקרות.

בתוך כך, נודע הלילה כי הבנק המרכזי האירופי "סוגר את הברז" לחלק מהבנקים ביוון, לאחר שהודיע כי בכוונתו להפסיק להעניק הלוואות לחלק מהבנקים במדינה. לפי דיווח ב"בלומברג", נשיא הבנק המרכזי מריו דרגי מעוניין לנקוט במספר צעדים לטובת "איתות" ליוון על הצורך בביצוע רפורמות בכלכלתה ובמערכת הפיננסית שלה.

בהודעה רשמית מטעם הבנק, נמסר אמש כי ה-ECB עלול להעביר את האחריות למתן הלוואות לבנקים ביוון לבנק המרכזי במדינה, וזאת - עד אשר הבנקים ביוון ינקטו בצעדים בכדי להגדיר את רזרבות ההון שלהם.