סקר: ישראל במקום ה-3 במדינות המשפיעות לרעה בעולם

חדשות לא טובות לישראל: סקר שמפרסמת רשת BBC מעלה תמונת מצב מדאיגה כלפי התדמית של ישראל בעולם ■ ישראל חולקת את המקום השלישי עם צפון קוריאה ■ איראן במקום הראשון

סקר דעת קהל שמפרסמת רשת השידור הבריטית BBC, ונערך ב-22 מדינות שונות בעולם, מציב את מדינת ישראל במקום השלישי והלא מכובד, ברשימת המדינות המשפיעות לרעה בעולם. מסתבר שאנו חולקים את המקום עם לא אחרת מאשר קוריאה הצפונית. לפני ישראל ברשימה השחורה: פקיסטן ואיראן שניצבת במקום הראשון.

הסקר השנוי במחלוקת, נערך בין החודשים דצמבר 2011 ופברואר 2012. למעלה מ-24 אלף בני אדם מ-22 מדינות שונות, אשר למעלה ממחצית מהם סימנו את ישראל כמדינה המעוררת תחושות שליליות.

רק לשם ההשוואה, בשנה שעברה, ציינו 47% מהנשאלים בסקר כי ישראל הינה בעלת השפעה שלילית על מדינות העולם, ואילו בשנה זו עלה הנתון ב-3% נוספים. 27% מאלה הסבורים שלישראל השפעה שלילית, ציינו כי הסיבה נוסעת מהיחס של הממשל כלפי אזרחיו. 45% מהנשאלים אמרו כי המדיניות הישראלית מצביעה על השליליות של המדינה.

המדינות העוינות ביותר: מצרים, פקיסטן ואינדונזיה

אך ניתן גם להסתכל על חצי הכוס המלאה. 29% מבין אלה שציינו כי לישראל דווקא השפעות חיוביות, ציינו כי הסיבה נובעת מהתמיכה שלהם ביהדות, ו-26% נוספים הסבירו כי שיקולי מדיניות החוץ ראויים לטובה.

בין אלה שהשיבו כי יחסם לישראל חיובי, מדובר בעיקר באזרחי המדינות ניגריה, קניה וארה"ב. למעלה ממחצית הנשאלים הניגרים ציינו כי יחסם לישראל חיובי, בקניה השיבו 45% תשובה זהה ומחצית מהאמריקנים גילו יחס חיובי כלפי ישראל, כשליש מהם טענו כי לישראל השפעה שלילית.

כצפוי, ובלי הרבה הפתעות, בקרב אזרחי מדינות הערב, היחס השלילי כלפי ישראל הוא הגבוה ביותר. במצרים סבורים 85% מהנשאלים כי לישראל השפעה שלילית על העולם, מחצית הנשאלים הפקיסטנים גילו התנגדות כלפי המדיניות הישראלית, ובאינדונזיה - 61% נימקו כי ישראל מהווה השפעה שלילית.