"יציאת יוון מגוש האירו - ארמגדון; נזק של מעל טריליון אירו"

צ'ארלס דלארה, ראש המכון לפיננסים בינלאומיים: "רק ממשלה חדשה ויציבה תאזן את המצב ביוון" ■ "העלויות של אירוע כזה ליוון, אירופה והעולם - יהיו חמורות מאד"

הנזק של פרישת יוון מגוש האירו ינוע "בין קטסטרופה לארמגדון", כך סבור ראש המכון לפיננסים בינלאומיים (ה-IIF), הגוף המייצג את הסקטור הפרטי במסגרת המגעים בין בעלי האג"ח ביוון לבנקים והמוסדיים - על רקע מהלך החילוץ שגובש עבורה, במסגרתו הבטיחה הממשלה היוונית סיוע של 130 מיליארד אירו.

צ'ארלס דלארה, ראש המכון (Institue for International Finance), מעריך כי יציאתה של יוון מגוש האירו תוביל לפיחות משמעותי בערך המטבע שלה ולכניסתה למיתון כבד - מה שעלול להסב לכלכלה העולמית הפסדים של מעל לטריליון אירו.

"הייתה עלייה בהיקף משיכות הכספים מחוץ ליוון", אמר דלארה במסיבת עיתונאים באירלנד, היום (ה'). "המצב יוכל לשוב ולהיות יציב רק אם תוקם ממשלה חדשה ויציבה, שתראה נכונות להשאיר את יוון בגוש האירו".

"אני חושב שזה (יציאת יוון מהגוש) אפשרי", המשיך דלארה, אולם הדגיש כי "לא מדובר באירוע בלתי נמנע, ואפילו לא כזה שסביר שיתרחש. העלויות של אירוע כזה ליוון, אירופה והכלכלה העולמית יהיו חמורות מאד".

במסמכים של ה-IIF שהודלפו בעבר ל"רויטרס", נודע כי הארגון סבור שגוש האירו יאלץ לספוג הפסדים של לפחות טריליון אירו במידה ויוון תפשוט רגל, במסגרת תרחיש בו מדינות כמו ספרד ואיטליה יצטרכו סיוע חיצוני על מנת למנוע את התפשטות חדלות הפרעון של יוון אליהן.