היקף פעילות העיקולים בארצות הברית בשפל של 5 שנים

הירידה נובעת בעיקר מירידה בהיקף הצעדים שנוקטים הבנקים הגדולים בארצות הברית בתחום ■ בחודש אפריל נרשמה ירידה של 14% בהיקף הפעילות לעומת התקופה המקבילה אשתקד

היקף פעילויות העיקול בארצות הברית בחודש אפריל הגיעה לשפל של 5 שנים, מז הקיץ של 2007 ליתר דיוק. הירידה בהיקף הפעילות נובעת בעיקר מההסכם שנחתם בין הרשויות הפדראליות במדינה לבין 5 הבנקים הגדולים בארצות הברית בהיקף של 25 מיליארד דולר, ושצפוי לשנות את פני המשבר.

היקף הפעילות בתחום העיקול, שכולל הודעות על פשיטות רגל, מכרזים וחילוט נכסים על ידי הבנקים, ירד ב-5% בחודש אפריל לעומת ההיקף בחודש מארס, כך עולה מדוח של חברת RealtyTrac. ביחס לחודש אפריל 2011 נרשמה ירידה של 14% בהיקף הפעילות, כשבחודש אפריל השנה, 1 מכל 698 יחידות דיור נפתח בגינה פעולת עיקול.

"העלייה בהיקף פעילויות העיקול במספר מדינות בארצות הברית ובשווקים מקומיים מוסוות באמצעות ירידה חדה בהיקף הפעילות במדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר במהלך המשבר כמו קליפורניה, אריזונה ונבאדה", אומר ברנדון מור, מנכ"ל חברת RealtyTrac. "שלוש המדינות הללו, טיפלו ביעילות יתרה את הבקשות לעיקולים בשנת 2011, כך שלא נדחו הרבה עיקולים לשנת 2012".

סיבה נוספת לירידה בהיקף הפעילות הינה ההסכם שנחתם עם הבנקים הגדולים בארצות הברית בהיקף של 25 מיליארד דולר, מה שגרם להם להפחית את היקף הפעילות שלהם בנושא הזה. בנק אוף אמריקה הודיע שהוא יוצא במבצע ל-200 אלף לקוחות שלקחו משכנתא שנועד למחוק להם חלק מסכום המשכנתא כחלק מהסכם הפשרה. הבנק יציע ללקוחות לבצע מחקיות של עד 150 אלף דולר על המשכנתא שלקחו.

המהלך הזה התאפשר בזכות ההסכם שנחתם עם הבנקים הגדולים שהינו בעצם הסכם פשרה שנחתם בין הרשויות בארצות הברית לבין 5 הבנקים הגדולים במדינה בעקבות פרשה שנקראה "robo-signing" שאירעה ברבעון השלישי והרביעי של שנת 2010 במהלכה נחשף שהבנקים הגדולים בארצות הברית הוציאו לפועל בצורה אוטומטית בקשות לעיקול מבלי לבחון כל מקרה לגופו.