ארה"ב: מדד הפעילות היצרנית של פילדלפיה צנח ל-5.8 נק'

(עדכון) - קונצנזוס האנליסטים הצביע על עלייה לרמה של 10.3 נקודות ■ מוקדם יותר פורסמו תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע החולף, שנותרו ללא שינוי - 370 אלף ■ הנתון של השבוע הקודם עודכן לרמה של 370 אלף, לעומת אומדן ראשוני שעמד על 367 א'

שוק העבודה בארה"ב עדיין מדשדש. תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שהסתיים ב-12 למאי שפורסמו היום (ה') נותרו ללא שינוי מהשבוע הקודם - ברמה של 370 אלף. בנוסף, משרד העבודה האמריקני עדכן את תביעות האבטלה של השבוע הקודם כלפי מעלה לרמה של 370 אלף, לעומת האומדן הראשוני שפורסם ועמד על 367 אלף.

קונצנזוס האנליסטים של מרקטוואץ' הצביע על כך שתביעות האטבלה יירדו לרמה של 365 אלף.

בנוסף, הממוצע של תביעות האבטלה הראשוניות ב-4 השבועות האחרונים, המהווה אינדקטור מהותי יותר למצב האטבלה, ירד ב-4,750 לרמה של 375 אלף תביעות.

עוד עולה מהנתונים שפרסם משרד העבודה, כי תביעות האבטלה המתמשכות עלו ב-18 אלף לרמה מותאמת עונתיות של 3.27 מיליון, בשבוע שהסתיים ב-5 למאי.

"הכלכלה עדיין נאבקת להשיג מומנטום חיובי"

מדד האינדיקטורים המובילים ירד ב-0.1% באפריל, הירידה הראשונה שלו מאז חודש ספטמבר אשתקד. קונצנזוס האנליסטים של "רוייטרס" הצביע על עלייה של 0.1%, זאת לאחר שבמארס המדד עלה ב-0.3%. במדד נכללים 10 מדדים מובילים שבאמצעותם ניתן לקבל תמונת מצב לגבי הפעילות הכלכלית של ארה"ב.

"הצמיחה עדיין חלשה ומדשדשת", אומר קן גולדשטיין כלכלן בכיר ב-CB. "הצרכנים, אנשי העסקים והמשקיעים מחכים להתאוששות נוספת ולמומנטום חיובי".

באותה השעה פורסם גם מדד הפעילות היצרנית של מחוז פילדלפיה לחודש מאי שהצביע על התכווצות המגזר היצרני במחוז זה. זאת, לאחר שהצביע על קריאה חלשה מהצפי וירד לרמה של 5.8 נקודות - הרבה מתחת לצפי האנליסטים שצפה עלייה לרמה של 10.3 נקודות, ולאחר שהמדד עלה לרמה של 8.5 נקודות באפריל.