מעלות לא מרפה מדנקנר: מורידה הדירוג של כלל החזקות

מרמה של +A לרמת A ■ "אנו מעריכים כי ההתפתחויות בקבוצת אי.די.בי משפיעות לרעה על הגמישות הפיננסית של כלל ביטוח וחברות הבנות שלה"

כלכלני חברת הדירוג S&P מעלות ממשיכים לחתוך את דירוגי האשראי של החברות בקבוצת אי.די.בי. והפעם הגיע תורה של כלל החזקות, החברה האם של כלל ביטוח וכלל פיננסים, לאחר שהדירוגים של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח נחתכו ביום ראשון השבוע "כתוצאה משחיקה במצב הנזילות והגמישות הפיננסית שלהן".

מעלות מורידה היום את הדירוג של כלל החזקות, מרמה של +A לרמת A עם תחזית שלילית. "אנו מעריכים כי ההתפתחויות בקבוצת אי.די.בי משפיעות לרעה על הגמישות הפיננסית של כלל ביטוח וחברות הבנות שלה", כותבים כלכלני מעלות.

בנוסף, במעלות מעריכים כי לאי.די.בי פתוח מספר דרכים למימוש ההחזקות בכלל ביטוח לרבות מכירת הקבוצה כולה או מכירת חלק מהפעילויות. "מכירת חלק מהפעילויות, באם תתממש, עשויה להשפיע לרעה על הפרופיל העסקי של כלל ביטוח".

בנוסף, במעלות לא רואים יותר בכלל פיננסים זרוע אסטרטגית לכלל החזקות ולא צופים שיפור מהותי במצבה העצמאי של כלל פיננסים. למרות זאת, "דירוג המנפיק של כלל פיננסים עדיין משקף תמיכת הקבוצה בהתבסס על הזרמות ההון שביצעה כלל ביטוח לכלל פיננסים לצורך עמידה בהתחייבויותיה".

"כלל ביטוח הנה חברה תחת פיקוח, דבר המגביל את יכולתה להזרים הון לחברות האם שלה. נכון לסוף דצמבר 2011 , לכלל ביטוח לא היתה יכולת לחלק דיבידנדים לחברות האם, ללא אישור המפקח, והנחת הבסיס שלנו הינה שמעתה ואילך כלל ביטוח תשמור על המינימום הרגולטורי הנדרש (מינימום לצורך חלוקת דיבידנדים כולל הדרישה בגין הגמל, דהיינו כ-20% ) כאשר עודפי ההון שלה מעבר לכך, באם יהיו, יחולקו כדיבידנדים לחברות האם על מנת לתמוך בצרכי הנזילות של אי.די.בי פתוח ואי.די.בי החזקות. להערכתנו, התנהלות זו מגבילה את הגמישות הפיננסית של כלל ביטוח בתנאי שוק הון קשים", כותבים במעלות.