לאומי: "המשקיעים נוהרים לחוף מבטחים; הפסימיות נמשכת"

לאומי: הפסימיות נמשכת לאור חוסר היציבות הפוליטית ביוון ומצבם הרעוע של הבנקים באיטליה ובספרד ■ "יש עלייה במדד הפחד והמשך עליית התשואות באג"ח הספרדיות והאיטלקיות"

מצב הרוח השלילי בעולם נמשך בהובלת המצב באירופה, לאור חוסר היציבות הפוליטית ביוון יחד עם מצבם הרעוע של הבנקים באיטליה וספרד, וכן בשל נתוני מאקרו חלשים ביבשת - כך מסכמים היום (א') כלכלני בנק לאומי, בסקירת המאקרו השבועית.

"התרגום המיידי למצב היה עלייה במדד הפחד (VIX) יחד עם המשך עליית התשואות באג"ח הממשלתיות בספרד ואיטליה, והמשך נהירה ל'חוף מבטחים' שהחזירה את רמות התשואה של אג"ח ארה"ב וגרמניה לשפל כל הזמנים", כותבים בלאומי.

בלאומי מציינים את פרוטוקולי הריבית של ה'פד' שפורסמו שבוע שעבר, מהם עלתה חוסר הסכמה ברורה בקרב דירקטוריון הבנק המרכזי באשר להשקתה של תוכנית הרחבה כמותית (QE3) נוספת, לטובת תמרוץ השווקים לנוכח ההאטה בצמיחה בארה"ב.

"בעוד חלק מראשי ה'פד' גורסים כי יש מקום לשקול תוכנית הקלה כמותית נוספת, אחרים גרסו כי התאריך שננקב על ידי ה'פד' להעלאת הריבית מאוחר מדי ויש לשקול את הקדמתו", כותבים בלאומי, בהתייחס לחילוקי הדעות בדבר מדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק המרכזי.

עוד מציינים בבנק כי "חוסר הבהירות לגבי המצב בארה"ב בא לידי ביטוי גם במדדי אמון הצרכנים המביעים אופטימיות זהירה, לעומת ציפיות פסימיות יותר של הסקטור העסקי".