השיחה: מי הגיעו לחגוג 80 שנה למכביה?

את מי אירח אלי אלאלוף? ■ מי הגיעו לתערוכה של עדי נס? ■ וגם: מה חושב אודי סגל שיהיה השלב הבא ביחסינו עם דרום אפריקה?

תנועת מכבי העולמית קיימה אמש (א') אירוע מיוחד לציון 80 שנה למשחקי המכביה. האירוע נפתח במסע רכיבה של 19 אופנועני הארלי דווידסון שנשאו עמם את דגלי 18 המכביות הקודמות ודגל המכביה הקרובה שתתקיים ביולי 2013.

דייויד בלאט, אודי רקנאטי, המכביה מציינת 80 שנה / צילום: יוסי כהן
 דייויד בלאט, אודי רקנאטי, המכביה מציינת 80 שנה / צילום: יוסי כהן

דייויד בלאט ואודי רקנאטי

המסע נערך ברחובות תל-אביב ושיחזר את מסלול מצעד הפתיחה של המכביה הראשונה. בנוסף, משלחת של 150 נציגי מדינות, תנועות נוער, מעודדות ונגנים צעדו בנמל תל-אביב ושיחזרו באופן סמלי את מצעד המשלחות שנערך במכביה הראשונה. במהלך האירוע הוקרנה ונחשפה לראשונה קלטת וידאו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שבה הוא מספר את זיכרונותיו מהמכביה הראשונה. ראש עיריית תל-אביב יפו רון חולדאי בירך את הבאים לרחבת הנמל. בהתכנסות ברידינג 3 נשאו דברים נשיא תנועת מכבי העולמית גיורא אסרובילסקי ומאמן מכבי תל-אביב בכדורסל ובוגר המכביה ה-11 דייויד בלאט, שסיפר את השתלשלות הקריירה הספורטיבית שלו מהרגע שהחליט לעלות לארץ לאחר השתתפותו במכביה ועד למינויו כמאמן מכבי תל-אביב בכדורסל.

יולי אדלשטיין, המכביה מציינת 80 שנה / צילום: יוסי כהן
 יולי אדלשטיין, המכביה מציינת 80 שנה / צילום: יוסי כהן

יולי אדלשטיין

על השולחנות כיכבו דגלוני ישראל ודגלוני המשלחת, פלוס זיקוקים שהודלקו במהלך השירים. עוד הגיעו לאירוע: סטס מסז'ניקוב שר התיירות, יולי אדלשטיין שר ההסברה, יאיר המבורגר יו"ר מכבי העולמי ומנכ"ל הראל, אמיר פלד יו"ר המכביה, אסף גורן ראש מטה המכביה, שוקי שוורץ יו"ר אגף שיווק למכביה והמנכ"ל והבעלים של רשת טולמנ'ס, צבי ורשביאק יו"ר הוועד האולימפי, אודי רקנאטי, טל ברודי, אוריאל רייכמן, מכבי קרסו, גדעון המבורגר, יפית גרינברג ובני ארד ועוד.

אלאלוף מארח

בעוד העיסוק בדוח פרשת הרפז מבעבע ורותח, הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, המכהן כיו"ר עמותת קרן רש"י, נאם אתמול באוניברסיטת תל-אביב בפני כ-1,000 סטודנטים. אשכנזי התייצב לנאום בכנס השנתי של קרן מלגות קציר, מיסודה של קרן רש"י. בדבריו ציין אשכנזי כי מאז הוקמה הקרן, שמטרתה לסייע לצעירים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית לרכוש השכלה אקדמית איכותית, חולקו למעלה מ-13 אלף מלגות.

אלי אלאלוף, קלוד בריטמן, הכנס השנתי של קרן מלגות קציר / צילום: יוסי כהן
 אלי אלאלוף, קלוד בריטמן, הכנס השנתי של קרן מלגות קציר / צילום: יוסי כהן

ג'ימי פינטו וקלוד בריטמן

הגיעו לכינוס: הוברט לוואן נשיא קרן רש"י; אלי אלאלוף מנכ"ל קרן רש"י; פרופ' מאיר קצ'לסקי בנו של פרופ' אפרים קציר ז"ל אשר על שמו נקראת הקרן; דב לאוטמן; גבי לוין מנכ"לית קרן יה"ל; ג'ימי פינטו מייסדי אגודת צבע; שלומית דה פריס מנכ"לית הקרן המשפחתית על שם תד אריסון; קלוד בריטמן ועוד.

נס בזומר

אנשי עסקים, אמנים ואספנים מהארץ והעולם, הגיעו בסוף השבוע לפתיחת התערוכה של הצלם עדי נס בגלריה זומר בתל-אביב. בין האורחים נצפו אושיות תרבות וחובבי אמנות ובהם: עו"ד מיקי צלרמאייר יו"ר קרן התזמורת הפילהרמונית, האמן דוד טרטקובר, הצלם מיכה קירשנר, ישראל אליהו בנו של שלמה אליהו, חבר הכנסת לשעבר דדי צוקר, מנכ"ל קבוצת יפעת גבי בגס, ראש מחלקת מודיעין וחקירות ברשות ניירות ערך ניר בראון, הפזמונאי והמפיק המוזיקלי יעקב גלעד ונוספים.

דוד טרטקובר, עדי נס, מיקי צלרמאייר, פתיחת התערוכה של עדי נס / צילום: יוסי זליגר
 דוד טרטקובר, עדי נס, מיקי צלרמאייר, פתיחת התערוכה של עדי נס / צילום: יוסי זליגר

טרטקובר, נס וצלרמאייר

נס, בוגר המחלקה לצילום בבצלאל, נחשב לאחד האמנים החשובים והמובילים בתחום הצילום בארץ. סדרת העבודות החדשה שלו "הכפר", מוצגת במקביל בתל-אביב, ניו-יורק ופריז.

פרסברג מארחים

מירי ורן פרסברג אירחו בחמישי בערב, באולם הקונספט THE BOX בנמל תל-אביב, אירוע שבמסגרתו נחשפו 200 עבודות בתחום העיצוב והאדריכלות שהגיעו לגמר בתחרות "אות העיצוב". לערב הגיעו: יו"ר עמותת אות העיצוב גיורא אוריין, יו"ר תנועת המחאה החברתית "התעוררות" עופר ברקוביץ' שהוזמן לשאת דברים בנושא אחריות חברתית של אדריכלית ומעצבים, האדריכלים פיצו קדם, גדי הלפרין, היידי ארד, סיגל ברנוביץ', ורד בלטמן כהן, יואב אנדרמן, אלון ברנוביץ, אירינה קרוננברג ועוד.

לוקר עושה את ירושלים

פורום המנכ"לים של משרדי הממשלה, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, התכנס אמש לרגל יום ירושלים, לערב חווייתי בעיר הבירה. את הערב פתחו המנכ"לים ובנות/בני זוגם בסיור בבית ש"י עגנון בשכונת תלפיות. המקום שופץ לאחרונה והפך למוזיאון פעיל המציג את החלל בו יצר הסופר, זוכה פרס הנובל.

הראל לוקר, חיים שני, פורום המנכ
 הראל לוקר, חיים שני, פורום המנכ

הראל לוקר וחיים שני

במהלך הביקור צפו האורחים בהמחזה של קטעים נבחרים מיצירתו של עגנון. לאחר מכן נהנו המשתתפים מארוחת ערב חגיגית וחלבית, ברוח חג השבועות בשכונת המושבה הגרמנית. במהלך הערב נפרד הפורום משני מנכ"לים שסיימו תפקידם - מנכ"ל משרד האוצר חיים שני (שפרש לפני מספר חודשים) ומנכ"ל משרד החינוך ד"ר שמשון שושני. לוקר סיפר במהלך הערב כי בחר לכנס את הפורום ביום ירושלים על מנת להדגיש את מחויבות הממשלה כולה לפיתוחה וקידומה של בירת ישראל". לחרדים לתקציב המדינה נספר כי בלשכת רה"מ התחייבו כי כל המשתתפים שילמו מכיסם עבור הסיור והארוחה.

יאיר לפיד עם ההורים

אמש נערך אירוע "אימא של זהב" של עמותת "אור למשפחות". העמותה, בראשותה של סא"ל (מיל') עירית אורן גונדרס, פועלת למען משפחות שאיבדו את יקיריהן במלחמות ישראל. כ-700 הורים שכולים הגיעו למלון דן פנורמה בתל-אביב ליום של פינוקים.

עירית אורן גונדרס, יאיר לפיד, יום פינוקים של עמותת
 עירית אורן גונדרס, יאיר לפיד, יום פינוקים של עמותת

עירית אורן גונדרס ויאיר לפיד

הבאים נהנו מארוחת ערב משותפת, במהלכה נשאה דברים השחקנית גילה אלמגור. יו"ר תנועת "יש עתיד", יאיר לפיד, הגיע לשאת דברים, ריגש את הנוכחים, וזכה למחיאות כפיים סוערות. את יום הכיף חתמה הופעה של הסטנדאפיסט נדב אבוקסיס.

מה הסטטוס

Udi Segal השגריר מדרום אפריקה לא עונה לטלפונים. מתחמק משיחת הבהרה. רק כיסא נמוך יילך כאן.