IBI מעלה המלצה לדיסקונט: "קנו המניה - תזנק ב-26%"

אנליסט הבנקים עדי סקופ: הסיבה לירידה בדיסקונט טכנית בגלל חילוף במדדי MSCI. במחיר הנוכחי השוק מתמחר באפס את פוטנציאל ההתייעלות ואת השיפור בהון הליבה

לקראת סיכום הרבעון הראשון בבנקים, מפרסם היום (ג') אנליסט הבנקים של IBI, עדי סקופ, סקירה אודות הבנקים בישראל. נתחיל בשורה התחתונה: סקופ מעלה המלצתו למניית דיסקונט ל"קנייה" מ"נייטרלי" במחיר יעד של 5.4 שקלים, פרמיה של 26% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה.

סקופ מסביר כי מתחילת השנה ירדה מניית דיסקונט ב-16% לעומת שאר הבנקים הגדולים שעלו ב-7% בממוצע. הסיבה, מסביר סקופ, היא טכנית: חילוף במדדי MSCI. עם זאת, "במחיר הנוכחי השוק מתמחר באפס את פוטנציאל ההתייעלות ואת השיפור בהון הליבה", כותב סקופ.

בנוגע לשאר הבנקים, מציינים ב-IBI כי ,למרות מכפילי ההון ה'אטרקטיביים', אנו נשארים בהמלצת נייטרלי לכל הבנקים למעט דיסקונט. אנו ממשיכים להחזיק בדעת מיעוט שהאפסייד הפוטנציאלי מול גורמי הסיכון עדיין לא מצדיק שינוי המלצה, למעט בנק דיסקונט שהגיע למחיר מתחת ל-42% על ההון העצמי".

עוד מוסיפים ב-IBI כי האג"חים של הבנקים נסחרים במרווחים נמוכים מדי, כאשר קיים חוסר הלימה בין התשואה לסיכון. כמו כן, "שם המשחק" בדוחות הקרובים יהיה הפסדי האשראי. הם מעריכים כי הבנקים יכולים לספק אשראי למשק תחת המתווה החדש של בנק ישראל אך נמצאים במקום רגיש. "העלאה נוספת ביעדי הלימות הון הליבה מעלה באופן מהותי את ההסתברות ליצירת כדור שלג שתדרדר את המשק ממצב של מחסור באשראי למצב של מחנק אשראי", מעריכים ב-IBI.