הבנק העולמי מזהיר: סיכון להתפרצות אינפלציונית באסיה

הבנק העולמי מזהיר כי לצד האצת הצמיחה, על מובילי המדיניות באסיה לפקח על האינפלציה ביבשת ■ "צריכים להיות מוכנים לחזור בהם מצעדי ההקלה המוניטארית"

הבנק העולמי מזהיר היום (ד') כי מדינות השווקים המתעוררים באסיה צריכות לפקח על התפתחות האינפלציה בקרבן ולהיות מוכנות לנקוט בצעדים מוניטאריים כדי למנוע התפרצות אינפלציונית - זאת, למרות ניסיונם להאיץ את הצמיחה לאור ההאטה בכלכלת היבשת, בדגש על סין, על רקע משבר החוב באירופה.

הצמיחה במדינות מזרח אסיה המתפתחות, להוציא את יפן והודו, צפויה לרדת לרמה של 7.6% בממוצע השנה לעומת 8.2% ב-2011, מציין הבנק העולמי. בתחזית הבנק מנובמבר 2011, נצפתה צמיחה של כ-7.8% לשנה הקרובה.

"הרשויות המוניטאריות ביבשת מעוניינות להאיץ את הצמיחה, אולם לא ניתן להתעלם מסיכוני האינפלציה", ציין הבנק העולמי בהצהרה רשמית. "מובילי המדיניות הפיננסית צריכים להיות מוכנים לחזור בהם מצעדי ההקלה המוניטארית, במקרה של התגברות האינפלציה".

מובילי המדיניות הפיננסית באסיה נתונים תחת לחץ להאצת הצמיחה ביבשת, לאור ההאטה המתגברת על רקע משבר החוב באירופה והחשש מיציאתה של יוון מגוש האירו. גם ה-OECD הצהיר אמש כי משבר החוב באירופה עלול להסב נזק ממשי לכלכלה העולמית, והראשון להגיב לאירועים הוא ראש ממשלת סין וון ג'יבאו, שרמז בתחילת השבוע כי ממשלתו תנקוט בצעדים מוניטאריים מקלים בכדי להאיץ את הצמיחה.