השיחה: עושים כבוד שלמה ינאי

מי הגיעו לראות את שלמה ינאי מקבל תואר ד"ר? ■ יאיר סרוסי מבקר בוועידת הנגב ■ וגם: אילו תחזיות נשמעו בכנס של HSBC?

יום עמוס עבר אתמול (ג') על אוניברסיטת בר-אילן. בבוקר התקיים אירוע הצגת חזון האוניברסיטה על-ידי נשיא האוניברסיטה, פרופ' משה קוה, בפני חבר הנאמנים. בין הנוכחים בפרזנטציה היה גם אילן לוין, הממונה על השכר באוצר, שסיים החודש את תפקידו. אחת הפעולות האחרונות של לוין בתפקידו הייתה חתימה על הסכם עם אוניברסיטת בר-אילן המסדיר את כל סוגיית השכר לסגל הבכיר.

משה קוה אילן לוין / צילום: יוני רייף
 משה קוה אילן לוין / צילום: יוני רייף

משה קוה ואילן לוין

באוניברסיטה שמחו על כך שמי שלא מכבר חיבר דוח ביקורת על האוניברסיטה הפך לידיד והגיע להשתתף באירוע. בשעות הערב המוקדמות נערך באוניברסיטה טקס נוסף שמשך אליו מכובדים רבים: הענקת תואר דוקטור לשם כבוד מטעם בר-אילן לשלמה ינאי, מנכ"ל חברת טבע עד לאחרונה. הערב התקיים במסגרת המושב ה-57 של אירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה בפארק האחדות ע"ש דהאן באוניברסיטה.

מאיר שמיר רעיה שטראוס בן דרור דן פרופר / צילום: יוני רייף
 מאיר שמיר רעיה שטראוס בן דרור דן פרופר / צילום: יוני רייף

מאיר שמיר, רעיה שטראוס בן דרור ודן פרופר

התואר הוענק לינאי על "תרומתו לביטחון המדינה, תוך הקרבה אישית, דבקות במטרה והפגנת גבורה עילאית". כמו כן צויין באותו מעמד פועלו הרב של ינאי לפיתוחן ושגשוגן של חברות ישראליות מצליחות. בין חבריו של הדוקטור החדש שהגיעו לעשות לו כבוד ולברך: דן פרופר, גבי אשכנזי, אלי אללוף, רעיה שטראוס בן-דרור, מאיר שמיר, ניסן חקשורי ודוד רובנר. החברים שמחו להיפגש וניהלו שיחות ערות זה עם זה.

יאיר סרוסי גרעיני

אתמול התקיימה במרכז הצעירים בעיר העתיקה בבאר-שבע ועידת הנגב. פאנל הפתיחה נערך בנוכחות נשיא המדינה שמעון פרס, ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ' ונוספים. בראש הוועידה עמד המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום.

כאשר הזמין שלום לבמה את יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים, על מנת לשאת דברים, הוא חשף פרטים אישיים על האורח. שלום סיפר על דודו של היו"ר, אברהם (רוברטו) סרוסי ז"ל, שהיה מנכ"ל הכור בדימונה ועל בן הדוד יורם, שלמד עמו באותו בית-הספר בעיר הדרומית. סרוסי מצדו סיפר כי כילד, למד רבות מדודו.

שמוליק יפרח אברהם קוזניצקי / צילום: רד צילום
 שמוליק יפרח אברהם קוזניצקי / צילום: רד צילום

שמוליק יפרח ואברהם קוזניצקי

סרוסי הדגיש כי שיתוף-פעולה של הסקטור העסקי והציבורי, הוא קריטי לפיתוח ולצמיחה בנגב. מי שעוד משך את תשומת-לב הנוכחים בוועידה היה הזוכה הגדול במכרז של הקמת עיר הבה"דים, אברהם קוזניצקי מנכ"ל חברת מנרב. קוזניצקי שוחח ארוכות עם שמוליק יפרח מנכ"ל תיאטרון באר-שבע שסיפר לו על פעילות התיאטרון. שניהם הסכימו כי חשוב שתהיה עבודה בנגב, אבל מעבר לזה ולא פחות חשובים הם חיי תרבות וחיי לילה מעניינים.

וורד צופה עתיד ורוד

בנק HSBC ישראל ערך אתמול בבוקר את כנס ההשקעות השנתי שלו בנושא השווקים הגלובליים, הפעם בסימן "העולם ב-2050". לקראת הכנס הגיעו לישראל בכירים מחטיבת המחקר הגלובאלית של הבנק כאורחים של יהודה לוי, מנכ"ל HSBC ישראל, ובהם דיוויד בלום ראש מחלקת מחקר המטבעות של HSBC, סטיבן מייג'ור ראש מחלקת המחקר ל-Fixed Income and Sovereign Risk וקארן וורד כלכלנית גלובאלית בכירה.

יהודה לוי אורן מוסט / צילום: תמר מצפי
 יהודה לוי אורן מוסט / צילום: תמר מצפי

יהודה לוי ואורן מוסט

וורד פתחה את דבריה בכך שהודיעה כי היא תלך נגד הזרם המקובל בימים אלה, ותציג דווקא תחזיות אופטימיות. היא ציינה כי בניגוד לשאר הכלכלנים היא אף לא הולכת להזכיר את המילה "יוון" או "משבר גוש האירו" ואמרה כי העתיד (הרחוק) נראה ורוד. לוי בירך את הבאים ונשא דברים. בין האורחים בכנס: פרופ' יצחק סוארי, אורן מוסט נשיא גולן טלקום, אסי ברטפלד, רונן בראל, יאיר קליגר, אמנון דיק, גדעון תדמור ועוד.

יואל קרסו חוזר לשורשים

בכירי קרסו מוטורס עלו אמש לירושלים, לרגל השקת אולמות התצוגה החדשים של המותגים רנו וניסאן ברחוב האומן. רב הכותל שמאל רבינוביץ' ערך את טקס קביעת המזוזה. יואל קרסו, יו"ר קבוצת קרסו, סיפר על ההיסטוריה המשפחתית: "בשנת 1937 התחתנו הורי ועברו להתגורר בירושלים ברחביה, שם נולדתי. סבי, משה קרסו, שלח את אבי למספר משימות בירושלים: פיתוח עסקי הנדל"ן, פיקוח על סניף דיסקונט ופתיחת סניף למכירת רכבים ומשאיות. 60 שנה אחרי אני סוגר מעגל כאשר הקבוצה חוזרת לפעול בירושלים". חגגו: אריק ופרידי קרסו עם הבת סתיו, שרה קרסו, אורלי קרסו-חושן ובעלה קובי, איציק וייץ, אבי תמיר, אבי לוין, רועי שחורי, עדינה ורמי לוי, אבי קנת, ג'וש שוורץ, מאיר תורג'מן, ניר דקל ועוד.

מה הסטטוס

Guy Kelner שמע את הדיווח על אונס הילדה בת 11 עם דמעות בעיניים. הענישה במקרים כאלו צריכה להיות כלא לכל החיים. לא פחות