עלייה ברווח ובמכירות רמי לוי; משרתת 56 אלף לקוחות סלולר

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-636.7 מיליון שקל, והרווח הנקי - 25.2 מיליון שקל ■ רמי לוי: הכנסות חברת התקשורת אינם מהותיים לתוצאות הרבעון

חברת רמי לוי מסכמת היום (ה') את הרבעון הראשון של 2012 עם עלייה של 33.9% במכירות ל-636.7 מיליון שקל, לעומת 475.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011. החברה מסבירה את עיקר העלייה בגידול בפידיון חנויות זהות של 11.39% ומפתיחתם של 4 הסניפים החדשים בראש-העין, נתניה, אשדוד ובאר-שבע.

הרווח הנקי של רמי לוי רשם עלייה של 9.14% ל-25.2 מיליון שקל, לעומת 23.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, שיעור הרווח הנקי מסך המכירות ירד מ-4.85% ל-3.95%, בעיקר השל הירידה בשיעור הרווח התפעולי.

בנוגע לפעילות הסלולרית, מעדכנת רמי לוי כי הפעילות, אשר הושקה ב-5 בדצמבר 2011, משרתת נכון לסוף מארס כ-56 אלף מנויים. עם זאת, "הכנסות חברת התקשורת, הוצאותיה והרווח התפעולי מפעילות התקשורת ברבעון הראשון של שנת 2012 אינם מהותיים", לשון החברה.

הרשת מציינת כי בכוונתה לפתוח 11 סניפים חדשים בין הרבעון השני של השנה לרבעון השני של 2013, בערים הבאות: מודיעין, קדימה, נהריה, עכו, דרום תל-אביב, עטרות, אשקלון, כפר-סבא, בית-שמש, נתיבות ופתח-תקווה.

מנכ"ל הרשת ובעל השליטה בה, רמי לוי, ציין עם פרסום הדוחות כי "הגידול בפעילות החברה ברבעון הראשון של שנת 2012 מחזק את עיקרון הבסיס עליו פועלת הרשת - לקוח מרוצה הוא מקדם המכירות הטוב ביותר שלנו, גם אם זה בא על חשבון שיעור הרווחיות. אני רואה את הצרכן לנגד עיניי כבר 35 שנה, וזה הקו שמנחה את החברה שלנו בכל עת".

לדבריו, "הירידה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2012 בהשוואה למקבילו אשתקד היא תוצאה של מדיניותה העקבית של החברה - לבוא לקראת הצרכן, וזאת בכל רגע נתון. לפיכך, במהלך הרבעון הראשון המשכנו ליישם מהלך של הורדת מחירים ומבצעים מעמיקים, שהביאו לגידול משמעותי במכירות הרשת ולגידול חסר תקדים בפדיון חנויות זהות של 11.4%, זאת לצד שחיקה מסוימת בשיעורי הרווחיות".