הממונה מתנגד למיזוג בין ישרוטל למלון הנסיכה באילת

ישרוטל התקשרה עם לקסן, הבעלים של מלון הנסיכה, בהסכם לפיו ישרוטל תנהל את מלון לתקופה ארוכה

הממונה על הגבלים עסקיים, פרופ' דיויד גילה, הודיע היום (ה') לישרוטל בע"מ וללקסן ישראל בע"מ (הבעלים של מלון הנסיכה באילת), על התנגדותו למיזוג ביניהן.

ישרוטל הנה חברה ציבורית, העוסקת בניהול ובהפעלה של 13 רשת בתי מלון, שמונה מהם באזור אילת, והיא רשת המלונות השנייה בגדולה בישראל. לקסן הנה חברה פרטית המחזיקה ומנהלת את מלון הנסיכה באילת.

ישרוטל התקשרה עם לקסן בהסכם לפיו ישרוטל תנהל את מלון הנסיכה לתקופה ארוכה. הבדיקה שנערכה במחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים העסקיים העלתה כי מדובר במיזוג בין מתחרים בתחום המלונאות באילת.

על פי הממונה על ההגבלים העסקיים המיזוג מגדיל הן את נתח השוק של רשת ישרוטל והן את נתח השוק המצרפי של ישרוטל ורשת פתאל, ביחס לבתי מלון הנמצאים בדירוג גבוה באזור אילת.

לדברי הרשות להגבלים עסקיים גידול זה בנתחי השוק מעלה חשש לפגיעה משמעותית בתחרות, ובפרט לעליית מחירים בבתי מלון אלו. בהתאם, החליט הממונה על הגבלים עסקיים להתנגד למיזוג.

מישרוטל נמסר: "בהתייחס להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים בנושא המיזוג בין חברת ישרוטל לבין מלון הנסיכה באילת, יש לציין שמלכתחילה סיכמה ישרוטל עם הממונה תנאים, אשר יבטיחו את המשך התנהלותו התקינה של המלון, ובכוונת הנהלת ישרוטל לפעול בהתאם לתנאים אלה. בתקופה הקרובה הנהלת ישרוטל תחליט מהי החלופה ההולמת שתאפשר פתרון לטווח הארוך".