לגארד ליוון: תתחילו לשלם מיסים - אין לי סימפטיה כלפיכם

את הדברים החריפים אמר לגארד בראין שהעניקה לעיתון הבריטי "הגארדיאן" שהתפרסם היום ■ לגארד אמרה: "יש לי סימפטיה יותר גדולה לילדים מאפריקה שהולכים ללמוד"

יושבת ראש קרן המטבע העולמית כריסטין לגארד יצאה היום בהצהרה קצת משונה ומאוד מדאיגה עבור יוון. במהלך ראיון שהתפרסם היום בעיתון "הגארדיאן" הבריטי אמרה לגארד ש"יש לי סימפטיה גדולה יותר לילדים הרעבים באפריקה - לאזרחי יוון יש לי סימפטיה מעטה ביותר".

בדבריה רמזה לגארד על כך שקרן המטבע הבינלאומית לא מתכוונת לוותר ליוון על ההתחייבויות שהמדינה לקחה על עצמה כחלק מהתנאים לקבלת חבילת החילוץ. לגארד אמרה במהלך הראיון שהיא מודעת לכך שהרבה מאזרחי יוון כבר אין להם גישה לשירותים בסיסיים כמו שירותי רפואה בגלל המשבר הכלכלי וטענה שלאנשים במדינות אחרות מגיע סימפטיה יותר גדולה מאלו של יוון.

"אני חושבת יותר על הילידים מנייג'ר שצריכים ללכת לבית הספר וצריכים לחלוק כסא אחד על כל שלושה ילדים ויש להם רצון אמיתי ללמוד", אמרה לגארד במהלך הראיון. "אני כל הזמן חושבת עליהם, כי לדעתי, הילדים הללו צריכים הרבה יותר סיוע מאשר התושבים של אתונה".

לגארד האשימה את העם היווני שבמשך שנים פיתח מנהג של התחמקות מתשלום המיסים, ולפי דעתה של יו"ר קרן המטבע, יש לזה חלק גדול מהבעיות הכלכליות שפוקדות את המדינה. "יודע מה?", אמרה לגארד, "אני חושבת כל הזמן גם על כל אותם תושבים באתונה שמנסים להתחמק כל הזמן מתשלום מיסים". בסוף הראיון פנתה לגארד לעם היווני ואמרה להם: "אתם צריכים לעזור לעצמכם על ידי תשלום המיסים שמוטלים עליכם".