מאקרו מאכזב בסין: רווחי החברות בתעשייה צנחו באפריל

נתונים ממשלתיים בסין: רווחיהן של החברות התעשיתיות בסין ירדו בכ-2.2% בחודש אפריל - לכ-407.6 מיליארד יואן ■ זאת, לעומת עלייה של 4.5% בחודש מארס

רווחיהן של החברות התעשיתיות בסין ירדו בכ-2.2% בחודש אפריל, כך עולה מדוח ממשלתי שפורסם היום בסין, כעדות נוספת להאטה בכלכלה הגדולה באסיה.

רווחי החברות בסין הסתכמו בכ-407.6 מיליארד יואן (64.2 מיליארד דולר), כאמור ירידה של כ-2.2% ברווחיהן, לעומת עלייה של כ-4.5% ברווחים בחודש מארס.

נתון זה מצטרף לרצף של נתונים המעידים על האטה בצמיחה בכלכלת סין, לאחר שהממשל הסיני כבר הוריד בתחילת השנה את תחזית הצמיחה ל-2012 ל-7.9%, מתחת לרף ה-8% צמיחה שהציגה סין ב-5 השנים האחרונות. עוד דווח כי ברבעון הראשון של שנת 2011 צמחה הכלכלה הסינית בכ-8.1% "בלבד" (בשיעור שנתי), לעומת צמיחה של 8.5% אשתקד.

חששות אלו, בין היתר, הובילו את הבנק המרכזי בסין להרחיב את רצועת הניוד היומית של היואן מול הדולר לכ-1% ולהקטין את דרישות הלימות ההון מהבנקים. כמובן שעקב כל אלה, מצפים משקיעים וכלכלנים רבים להשקה של צעדים מוניטאריים נוספים בסין, ביניהם גם תוכנית הקלה כמותית.

"יש האטה בכלכלה בסין, ולכן גם הצמיחה ברווחי החברות תסבול מהאטה", מסביר לו זנגווי, מנהל השקעות ב-Industrial Bank. "הקצב יעלה מעט בחודשים הקרובים, במידה והממשל בסין יבצע את התאמות הנדרשות".

לשנה כולה, רווחי החברות התעשייתיות צפויים לעלות בכ-10% ועד 20%, בהשוואה לעלייה של 25.4% ב-2011.