"במקרה שגוש האירו יתפרק ה-S&P 500 יצנח בכ-40%"

מחלקת המחקר של בנק ההשקעות קרדיט סוויס פרסמה מספר תרחישים המתיחסים לפרישתה של יוון ולהתפרקותו של גוש האירו ■ "במקרה של התפרקות גוש האירו, אנו מאמינים כי ה-S&P 500 יצנח לרמה של 950 נקודות"

לאחר שמספר אנליסטים פרסמו הערכות שונות לגבי האפשרות שיוון תפרוש מגוש האירו, כעת הגיע תורו של בנק ההשקעות קרדיט סוויס. מחלקת המחקר של בנק ההשקעות פרסמה היום (ג') מזכר שבו נטען כי במקרה שיוון תפרוש מגוש האירו מדד ה-S&P 500 עלול לצנוח לרמה של 1,200 נקודות ובתרחיש קיצוני יותר הוא אף עלול לרדת לרמה של 950 נקודות.

עם זאת, באותה נשימה, אנליסט במחלקת המחקר טוען כי פרישתה של יוון עלולה לגרור אחריה "תגובת נגד אגרסיבית" של קובעי המדיניות, שתבוא לידי ביטוי בהדפסות כסף מאסיביות והזרמות של מאות מיליארדי דולרים לשווקים, עניין שעלול להרים את השווקים בכ-20% ויותר.

בקרדיט סוויס משרטטים גם את אחד התרחישים הפסימיים ביותר המתייחס לפירוקו של גוש האירו. "במקרה של התפרקות גוש האירו, אנו מאמינים כי ה-S&P 500 יצנח לרמה של 950 נקודות". כלומר, בקרדיט סוויס מאמינים כי מדד הבנצ'מרק האמריקני יצנח ב-38% "בלבד".

"הבעיה היא שרק החרפה של המשבר תגרום לבנק המרכזי האירופי (ECB) לפעול בנחישות יתר ולהזרים לשווקים את ההון הדרוש להם", טוענים בקרדיט סוויס. "בהתחשב בעובדה שהשווקים נוטים לתמחר את הסיכונים הפוליטיים ואת החוסר ודאות הכלכלי, סביר להניח שהשווקים יצנחו בעוד כ-5% בטווח הקצר".