בתגובה לטבח: מדינות המערב מגרשות את שגרירי סוריה

ראש ממשלת טורקיה: "תגובת העולם, או יותר נכון חוסר התגובה של העולם למעשיו השפלים של אסד - עלובה" ■ "אם ירצה האל, הסבלנות הזו תפקע בקרוב"

בעקבות הטבח בעיירת חולה סמוך לחומס שהתרחש במהלך סוף השבוע האחרון הודיע היום נשיא צרפת החדש פרנסואה הולנד על גירושה של שגרירת סוריה בצרפת למיה שאקור. המהלך הזה מצטרף למהלך של אוסטרליה שהחליטה על גירוש שני דיפלומטים סורים במחאה על הטבח. לאחר ההודעה של צרפת הצטרפו גם קנדה, בריטניה וגרמניה למהלך של צרפת ואוסטרליה והודיעו על כוונתן לגרש את השגרירים הסורים

טבח של יותר מ-100 אזרחים בעיר חולה שבסוריה בסוף השבוע האחרון, בכללם גם נשים וילדים, ועוד 30 שנרצחו ע"י כוחותיו של הנשיא בשאר אסד ביומיים שאחרי בעיר חמה, מובילים לכ-10,000 נרצחים בסוריה מאז תחילת המהומות שם.

עד כה העולם לא עשה הרבה חוץ מלגנות את מעשי אסד במועצת הביטחון, ולהודעות הגינוי מצטרף גם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. "יש גבול לסבלנות של העולם כלפי אסד, וכלפי שפיכות הדמים שהוא מבצע בבני עמו", אמר ארדואן שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס.

"תגובת העולם, או יותר נכון חוסר התגובה של העולם למעשיו השפלים של אסד - עלובה. אני מאמין כי אם ירצה האל, הסבלנות הזו תפקע בקרוב והאו"ם ינקוט בצעדים נגד אסד, אמר ראש ממשלת טורקיה. "ביצוע פשע מסוג כזה שבמהלכו הורגים 50 ילדים ו-110 בני אדם חפים מפשע, בזמן שהמשלחת של האו"ם מבצעת את עבודתה על אדמת סוריה הינה נבזות ורשעות חסרות תקדים".