משה הוכמן ואריה שכטר לא יתחרו בחברות התיירות של IDB

השופטת דניה קרת-מאיר: תניית אי-התחרות שמופיעה בהסכמי ההעסקה של הוכמן ושכטר היא ברת-אכיפה, מאחר שניתנה בעבורה תמורה של חצי מיליון דולר

משה הוכמן ואריה שכטר, מנהליה לשעבר של חברות התיירות "עידן חדש בתיירות" ו"המילניום השלישי" מקבוצת IDB, לא יוכלו להתחרות בחברות בעתיד הקרוב.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דניה קרת-מאיר, קבעה היום (ג') כי תניית אי-התחרות שמופיעה בהסכמי ההעסקה שכרתו החברות עם הוכמן ושכטר היא ברת-אכיפה, מאחר שניתנה בעבורה תמורה ספציפית בגובה של חצי מיליון דולר.

פסק הדין ניתן במסגרת תביעה שהגישו חברות התיירות "המילניום השלישי" וחברת-הבת שלה, "עידן חדש", מקבוצת IDB, באמצעות עורכי הדין עפר פירט ודודי סולמא ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני, כנגד המנהלים לשעבר, הוכמן ושכטר, והחברה החדשה שהקימו לאחרונה, "הוכמן ושכטר הפקות בע"מ".

החברות טענו כי לאחר שהוכמן ושכטר עזבו אותן, הם החליטו לפתוח חברה חדשה אשר תתחרה ישירות בחברות אותן ניהלו, תוך ניצול קשריהם עם עובדי החברה, ספקי השירותים שלה ולקוחותיה. כל זאת בכוונה לנכס לעצמם את מלוא הפעילות של החברות.

בפסק הדין ציינה השופטת כי החברות שילמו לשכטר והופמן חצי מיליון דולר בתמורה לכך שלא יתחרו בהן. תשלום זה, קבעה השופטת, מצדיק את אכיפתה של תניית אי-התחרות כפי שנקבעה בהסכמי ההעסקה.

עורכי הדין עפר פירט ודודי סולמא ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני, המייצגים את חברות התיירות, מסרו בתגובה כי "בית המשפט אמר את המובן מאליו, והוא - התחייבויות בתמורה של אנשי עסקים יש לקיים ולכבד".

לדברי עורכי הדין, "ההחלטה מקבלת את המצב המשפטי הרצוי, על-פיו בעל עסק המוכר את עסקו יוכל להתחייב שלא להתחרות, באופן שיאפשר לו למקסם את התמורה בעבור עסקו".