תשואות אג"ח ספרד ב-6.7%; האיחוד מאריך יעד הגירעון

הדרמה סביב חובותיה של ספרד נמשכת ■ הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי מעניקה לספרד שנה נוספת להגיע ליעד גירעון של 3% תוצר ■ בעקבות הורדת דירוג אמש - תשואות האג"ח הספרדיות בנסיקה

הדרמה סביב חובותיה של ספרד נמשכת: הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי הודיעה היום (ד') לממשלת ספרד כי תוענק לה שנה נוספת כדי להגיע ליעד גירעון של 3% תוצר - כך לפי דיווח של העיתון הספרדי El Pais.

בנוסף, תשואות האג"ח הספרדיות עולות היום לרמה של 6.7%, הרמה הכי גבוהה מאז ה-25 בנובמבר, על רקע הורדת דירוג לאג"ח המדינה מצד סוכנות הדירוג Egan Jones Ratings. אמש, בתום המסחר באירופה, הורידה הסוכנות את דירוג האשראי של ספרד ל-"B" מרמה של "-BB" עם אופק שלילי.

ולפי דיווח El Pais, האיחוד האירופי יעניק לספרד אפשרות להגיע ליעד הגירעון שהוצב לה עד שנת 2014, לעומת 2013 ביעד הקודם.

ברקע, נזכיר כי בשל הפרשייה סביב הלאמת הבנק Bankia הודיע אתמול נגיד הבנק המרכזי הספרדי, מיגל אנחל פרננדז אורדונז, על פרישתו מהתפקיד ב-10 ביוני, חודש לפני מועד סיום כהונתו המקורי שהיה ב-12 ביולי.

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי, שנפגש עם אורדונז אתמול, החליט לקבל את בקשתו לפרוש מתפקידו. הפרישה נובעת מהתגברות הביקורת על תפקודו של אורדונז במהלך המשבר הכלכלי שעוברת ספרד, ביקורת שהגיעה לשיאה עם החלטת הממשלה בתחילת החודש להלאים את Bankia. (לסיפור המלא)