הנפקה באיטליה: הריבית על האג"ח ל-10 שנים מעל 6%

הממשלה האיטלקית הצליחה לגייס 5.73 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-5 ו-10 שנים ■ הריבית הממוצעת על האג"ח ל-10 שנים נמצאת ברמתה הגבוהה ביותר מאז דצמבר

התשואות על אגרות החוב של איטליה עלו לאחר הנפקת אג"ח ל-5 ו-10 שנים במהלכה הצליחה הממשלה לגייס 5.73 מיליארד אירו, קרוב ליעד העליון להנפקה, כשהריבית הממוצעת ששולמה על אגרות החוב ל-10 שנים עלתה מעל רמת ה-6% בפעם הראשונה מאז תחילת השנה.

ההנפקה משכה ביקושים חזקים, במיוחד מצד המשקיעים והמוסדות המקומיים. בהנפקת האג"ח ל-5 שנים הממשלה שילמה ריבית ממוצעת של 5.66% - הריבית הממוצעת הכי גבוהה ששולמה מאז דצמבר - ומהווים עלייה של 80 נקודות לעומת ההנפקה הקודמת שהתקיימה לפני חודש. הביקושים לאגרות החוב ל-5 שנים עמד על פי 1.35 בדומה לביקושים שנרשמו בהנפקה הקודמת.

בהנפקת אגרות החוב ל-10 שנים הממשלה נאלצה לשלם ריבית ממוצעת של 6.03%, כאמור הריבית הגבוהה ביותר ששולמה מאז חודש דצמבר. הריבית הממוצעת ששולמה בהנפקה קודמת, שהתקיימה בחודש שעבר, עמדה על 5.84% ומשכה ביקושים של פי 1.4, בדומה להנפקה שהתקיימה היום.

הנפקת האג"ח של איטליה באה על רקע עלייה בתשואות על אגרות החוב של ספרד שהגיעו במהלך המסחר ל-6.6%, בעקבות הורדת דירוג האשראי של המדינה על ידי סוכנות דירוג האשראי Egan Jones לרמה של B מרמה קודמת של (-BB) עם תחזית לאופק שלילי.