אלביט מערכות בחוזה המשך עם חיל האוויר ב-30 מיליון ד'

החברה תשלב במערך האימונים של החיל מטוסי F-15, מה שיאפשר למערך מטוסי הקרב הישראלים לבצע אימונים משולבים בטיסה מבצעית ובמבנה ובשילוב עם כוחות נוספים

אלביט מערכות תשלב את מערך מטוסי הקרב מסוג F-15 במרכז לאימון משימתי שהיא מקימה עבור חיל האוויר, בחוזה המשך שהיקפו 30 מיליון דולר. כך עולה מדיווח של החברה היום (ד') לבורסה.

החברה זכתה בחוזה ממשרד הביטחון להקמת מרכז האימון למטוסי ה-F-16 של חיל האוויר לפני מספר שנים וכעת ישולבו במערך גם מטוסי ה-F-15, מה שיאפשר למערך מטוסי הקרב הישראלים לבצע אימונים משולבים בטיסה מבצעית ובמבנה ובשילוב עם כוחות נוספים.

"המרכז לאימון משימתי מהווה פריצת דרך בתחום האימון המבצעי מאחר ומאפשר אימון בתרחישים מבצעיים בזירות האימון השונות ובסביבת האיומים הרלוונטית לכל זירה, יכולת אימון חדשה שלא עמדה עד כה לרשות בחיל האוויר", נכתב בהודעה של אלביט לתקשורת.

מערכת ה"מאמנים המקושרים", המהווה את ליבת מרכז האימון, מאפשרת אימון משולב בין מתאמנים שונים הן בתוך חיל האוויר והן ברמה הבין-זרועית. צוותי האוויר יוכלו להתאמן במבנים של זוגות, רבעיות ושמיניות תחת בקרה מלאה של בקרי טיסה שיטלו חלק מרכזי באימון. המערכת תאפשר קישור למערכות אימון אחרות הנמצאות בשימוש צה"ל כמו מערכות לטייסי מסוקים, למפעילי מל"טים ולכוחות קרקע. כמו כן, תאפשר המערכת אימון משותף על תרחישים מבצעיים, גם כאשר המאמנים השונים נמצאים בריחוק גיאוגרפי האחד מהשני.

"איכויות האימון המבצעי שיושגו במרכז לאימון משימתי יאפשרו לחיל האוויר להחליף חלק מגיחות האימון המבוצעות כיום במטוסי הקרב לאימון במאמני הטיסה ובכך לנצל טוב יותר את המשאבים הקיימים", מסרה אלביט.