ביזנס אינסיידר בפוסט פרובוקטיבי: "למה שונאים יהודים?"

עורך הבלוג הפיננסי ביקש לבדוק מהו מקור האנטישמיות של גולשיו, וקיבל מבול תגובות מגוונות ■ בדיעבד, עורך הבלוג מצטער שהעלה את הפוסט הזה, ואף שיחרר התנצלות כנה למי שנפגע

"למה שונאים את היהודים"?, זו השאלה שהפנה עורך הבלוג הפיננסי "ביזנס אינסיידר" לגולשים שלו. העורך הנרי בלוג'ט (Henry Blodget) ביקש לבחון מהו מקור האנטישמיות הרבה והעוקצנית, בעיקר בעקבות תגובות שקיבלו כתבות שעלו בבלוג ועסקו בקשר בין יהודים לכספים (בהקשר לפרשת שחיתות בבנק גולדמן זאקס שמייסדיו היו יהודים).

השאלה הזו, שהגיעה יחד עם תמונה של יהודים חרדים ואח"כ הוחלפה בשחקנית היהודייה נטלי פורטמן, קיבלה גם כן מבול תגובות מהגולשים, תגובות שביקרו בכלל את העלאת הנושא הזה לדיון, דרך תשובות מנומקות שמסבירות את מקור השנאה, ועד לגידופים ונאצות מצד הגולשים כלפי יהודים (לקריאת הכתבה והתגובות בביזנס אינסיידר).

בלוג'ט כותב כי הוא כבר זמן מה רצה להעלות את השאלה הזו לגולשיו, וציין כי תגובות רבות עודדו אותו על המהלך, וחלקן זעמו כי עצם השאלה מעידה על אנטישמיות וחוסר רגישות. בדיעבד, בלוג'ט אומר כי הוא מצטער שהעלה את הפוסט הזה לבלוג, ואף שיחרר התנצלות כנה למי שנפגע. "בד"כ אין לי בעיה לגרום חוסר נוחות לאנשים, אבל לא בנושא הזה. אני מתנצל", כתב.