תרחיש יום הדין: "חילוץ ספרד יעלה 350 מיליארד אירו"

דיוויד מאקל, אנליסט ב-JP מורגן, טוען כי תוכנית עתידית לחילוץ ספרד תכלול גם הבראה של מערכת הבנקאות ממשבר הנדל"ן ■ לפי הערכה זו, חילוץ ספרד יגזול יותר מחצי מהתקציב של קרן החילוץ האירופית העומדת על 500 מיליארד אירו

ספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו, נאנקת תחת משבר החוב ומנסה לחלץ את מערכת הבנקאות שלה מהחובות האבודים ממנה היא סובלת מאז משבר הנדל"ן שהיכה בה.

כעת מתברר כי אנליסטים בבנק ההשקעות JP מורגן כבר "מתכננים" צעד אחד קדימה וסוברים כי במקרה שספרד תזדקק לתוכנית חילוץ הדומה לזו שיוון קיבלה, מוסדות האיחוד האירופי וקרן המטבע העולמית (ה"טרויקה") יאלצו לשלם סכום עצום של כ-350 מיליארד אירו.

דיוויד מאקל, אנליסט בבנק ההשקעות טוען כי תוכנית עתידית לחילוץ ספרד תכלול גם הבראה של מערכת הבנקאות ממשבר הנדל"ן שתקף אותה ב-2008 וגרם לבנקים רבים בספרד הפסדי ענק.

לפי מאקל, תוכנית עתידית שכזו עשויה להגיע להיקף של כ-350 מיליארד אירו - יותר מחצי מהתקציב שהוקצה לטובת הקרן לייצוב גוש האירו (ESM), שעומד נכון להיום על 500 מיליארד אירו, שנועדה עבור חילוצן של יוון, אירלנד ופורטוגל. ה-ESM היא קרן חילוץ חדשה שכבר אושרה ותצא לפועל בחודשים הקרובים.

בתוך כך, בסוף השבוע, בנקייה, אחד הבנקים הגדולים בספרד, הודיע כי הוא זקוק לסיוע נוסף של כ-15 מיליארד אירו, זאת בנוסף לסיוע של 4.5 מיליארד אירו שהממשלה הזרימה לו מוקדם יותר החודש, כאשר החליטה להלאימו.