אכזבה: בוריס גלפנד הפסיד באליפות העולם בשחמט

גלפנד הפסיד בנקודה בודדת ליריבו ההודי אנאנד, לאחר סדרה של משחקי בזק באליפות העולם היוקרתית המתקיימת במוסקבה

אכזבה לישראל: השחמטאי הישראלי בוריס גלפנד הפסיד בנקודה בודדת ליריבו ההודי אנאנד, לאחר סדרה של משחקי בזק באליפות העולם היוקרתית בשחמט המתקיימת במוסקבה.

לאחר משחק ראשון מותח בין שני הצדדים, בו שלט הישראלי בקרב מול ההודי, החליטו השניים לבסוף לסיים את ההתמודדות בתיקו. למרבה האכזבה, גבר אנאנד על גלפנד במשחק השני, המשחקים השלישי והרביעי הסתיימו בשוויון בדומה למשחק הראשון, וגלפנד הפסיד לבסוף במשחקי הבזק.

השחמטאי ההודי יקבל פרס בשווי 1.5 מיליון דולר על זכייתו.

ההתמודדות בין השניים ארכה שלושה שבועות ועוד 5 שעות של דו-קרב, שאחריהן הוכרעה אליפות העולם בשחמט. השחמטאי הישראלי לא הצליח לנצח היום אף משחק - וההודי שמר על התואר.

מספר שיא של צופים הגיע היום לצפות בגלפנד ובאנאנד בקרב על התואר העולמי. בחדר צדדי ישבו מומחי שחמט וניתחו את המהלכים השונים על הלוח בהתלהבות רבה.

במהלך המשחק הראשון נצפה גלפנד מספר פעמים מביע שביעות רצון ממהלכיו, ואף פעם אחת נטש את החדר לדקה קצרה, במהלך שמסמל לדעת מומחים תחושה טובה. עם זאת, ברוב שלבי המשחק שמר גלפנד על פרצוף קפוא ומרוכז, כשהוא לוגם מדי מספר דקות מהמשקה הוורוד ה"מסתורי" שניתן לו על-ידי רופאו האישי. בשני המשחקים הנוספים אפיין הצבע הוורוד-אדום דווקא את פניו של גלפנד, שנראה מתוח במיוחד.