"העמדת אורי בלאו לדין - תקדים מסוכן לחופש העיתונות"

פרשנים צבאיים בכירים, ובהם רוני דניאל, אלון בן-דוד וכרמלה מנשה, פרסמו גילוי דעת נגד החלטת היועמ"ש להעמיד לדין את אורי בלאו בגין החזקת ידיעות סודיות בפרשת ענת קם: "מזהירים מפני תקדים שיהפוך כל עיתונאי לעבריין בפוטנציה"

פרשנים צבאיים בכירים, ובהם רוני דניאל, אלון בן-דוד וכרמלה מנשה, פרסמו הערב (ד') גילוי דעת נגד החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ" אורי בלאו בגין החזקת ידיעות סודיות במסגרת פרשת ענת קם.

וכך נכתב בגילוי הדעת:

"אנו, הפרשנים הצבאיים של כלי התקשורת היומיים בישראל, מוטרדים מאד מהחלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד העיתונאי אורי בלאו.

"כמי שמסקרים את מערכת הביטחון מזה עשרות שנים, אנו עוסקים מדי יום באיסוף ידיעות המוגדרות 'סודיות'. גם אם חרג בלאו מסיכומים שהושגו איתו ונהג שלא כשורה או בחוסר תום-לב, הרי שכתב האישום שהגיש היועץ המשפטי לממשלה באשמת החזקת ידיעות סודיות הוא חציית קו אדום המהווה תקדים מסוכן לחופש העיתונות בישראל.

"אנו מזהירים מפני תקדים משפטי שעלול להפוך כל עיתונאי לעבריין בפוטנציה, או לחילופין: להשתיק את התקשורת, להפוך את מערכת הביטחון לאטומה וחסינה מביקורת, ובמשתמע - לפגוע בדמוקרטיה".

על גילוי הדעת חתומים: רוני דניאל, הפרשן הצבאי של ערוץ 2; אלון בן-דוד, הפרשן הצבאי של ערוץ 10; כרמלה מנשה, הפרשנית הצבאית של קול ישראל; יואב לימור, הפרשן הצבאי של "ישראל היום"; עפר שלח, הפרשן הצבאי של "מעריב"; אלכס פישמן, הפרשן הצבאי של "ידיעות אחרונות"; ורון בן-ישי, הפרשן הצבאי של אתר ynet.