פגוט: "אין מנוס מהלאמת המערכת הבנקאית בספרד"

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, סבור כי שיטת האוטונומיה הכלכלית בספרד מקשה על השלטון המרכזי לצמצם הוצאות, כאשר בסופו של דבר ייאלץ השלטון המרכזי לפעול להצלת המערכת הבנקאית המקומית

שיטת האוטונומיה הכלכלית בספרד מקשה על השלטון המרכזי לצמצם הוצאות, כאשר בסופו של דבר ייאלץ השלטון המרכזי לפעול להצלת המערכת הבנקאית המקומית - כך סבור יניג פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון.

"המצב בספרד מסתבך. בשלהי השבוע שעבר הודיעו ראשי מחוז קטלוניה - המחוז הגדול בספרד - כי אין יותר באפשרותם למחזר חוב, ומשמעות הדבר ברורה - הכורח להזרים כספי מדינה למחוז ולהגדיל עוד יותר את הגרעון הממשלתי הספרדי התופח", מסביר פגוט.

לדעתו של פגוט, "שיטת האוטונומיה הכלכלית הבעייתית במחוזות מקשה על השלטון המרכזי בספרד לנהל מדיניות פיסקאלית מצמצמת שכן כמחצית מתקציב המדינה מצוי באחריות המחוזות השונים".

"כבר היום יש לבחון את החוב הלאומי הספרדי בראייה רחבה הכוללת שקלול של החוב המחוזות וכן שקלול החוב הרע של המערכת הבנקאית המקומית, שכן היום יותר מתמיד ברור מי יאלץ לחתום על ההמחאות של המחוזות הגירעוניים והבנקים המורעלים", לדבריו.

"אנו מעריכים כי קרבים צעדי מדיניות חדשים באירופה אשר ינסו להבטיח את יציבות המערכת הפיננסית באירופה ובכלל זה ביטוח פיקדונות וחבילות סיוע ייעודיות. ספרד עצמה גייסה מעל למחצית החוב אשר היא נדרשת למחזר השנה כך שנוצר עבור המדינה חלון זמן תזרימי מסוים על מנת להשיג את הסיוע החיצוני הנדרש בלי כורח תזרימי מיידי לכספי סיוע, אולם כפי שלמדנו בעבר הפעילים בשווקים מסתכלים קדימה ותשואות החוב הספרדיות המזנקות מספרים טוב מכל מה חושבים המשקיעים על האופק הכלכלי של ספרד", הוא מסכם.