נתן זהבי קילל מאזינה - ויושעה ליומיים; מה הוא אמר לה?

זהבי: "המאזינה צעקה פעמיים שאני צריך לנשק את רגליו של עו"ד שפטל, שזה דבר משפיל. כתוצאה מכך עניתי לה באותה מטבע שתלך למצוץ לו"

השדרן נתן זהבי הושעה על-ידי מנהליו בתחנת 103FM ("רדיו ללא הפסקה") מהנחיית התוכנית "זהבי עצבני", לאחר שקילל את אחת המאזינות שעלתה לשידור - כך הודיעה הרשות השנייה, לאור תלונות רבות שהגיעו אליה בנושא.

בתוכנית של זהבי, ששודרה ב-8 באפריל, הוא קילל מאזינה תוך שימוש בהתבטאות מינית בוטה, בדיון על עו"ד יורם שפטל.

אז אמר זהבי בתגובה לתלונות שהגיעו כי "המאזינה צעקה פעמיים שאני צריך לנשק את רגליו של עו"ד שפטל, שזה דבר משפיל בעיקר כשמדובר באדם שאני מתעב. כתוצאה מכך עניתי לה באותה מטבע שתלך למצוץ לו. הייתי צריך להוסיף את המילה 'את הרגל', אבל זו הייתה הכוונה. מי שמשפיל אותך יש שתי אפשרויות: או להתכופף או לענות באותה לשון".

מהרשות השנייה נמסר כי "בעקבות התלונות פתחה הרשות השנייה בבירור מעמיק, במהלכו קבעה כי מדובר בהפרה של כללי הרשות השנייה העוסקים באתיקה בשידורי רדיו וטלוויזיה. בתגובה לדברים, הנהלת תחנת רדיו 103FM הודיעה כי החליטה להשעות את זהבי מתוכניתו ליומיים".

לדברי איילת מצגר, מנכ"לית הרשות השנייה בפועל, "הפיקוח על תוכן השידורים נעשה תוך מתן מקום לשיקול החשוב של חופש הביטוי. במקרה הנוכחי הייתה לשדר התבטאות בוטה שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום. אנו רואים בחיוב את העובדה שהתחנה ביצעה מהלך של 'בקרה עצמית', אולם יחד עם זאת נקבעה לתחנה התראה, והרשות תמשיך לעקוב אחר הנושא".

"לכבד את המסגרת"

נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, בירך על החלטת התחנה להשעות את זהבי: "נתן זהבי הוא לוחם חברתי בעל זכויות רבות בסיוע לאוכלוסייה המוחלשת בחברה הישראלית, ואולם עליו לכבד את המסגרת בה הוא משדר, ובעיקר את המאזינים העולים לשידור ואת המאזינים לתוכנית, הגם שחלקם מתגרים בו במכוון".

במכתב ארוך ומפורט לרשות השנייה מסר זהבי בתגובה כי התלונות נגדו הן חלק ממסע תעמולה של "מנוולים, לאומניים משיחיסטים, שמנסים זה תקופה ארוכה להוציא אותי מדעתי ולנסות לעשות הכול כדי שלא אמשיך לשדר בתוכנית שהחילותי בה לפני 15 שנה".

זהבי: לא אתנצל

עוד הוסיף זהבי: "למרות דרישת הרשות והנהלת הרדיו שאתנצל, אני עומד על שלי ולא מתנצל. הטעות היחידה שלי הייתה שכשאמרתי לאלמונית 'תמצצי לו', שכחתי להוסיף בעידנא דריתחא את המילים 'את הרגליים', ואז כל העניין היה נמנע. אנצל את זמן ההשעיה בכדי לעלות על קברי צדיקים ולהשתטח".

ב"רדיו ללא הפסקה" אישרו את הדברים.