פותחים חלון, נהיה מסריח

הכדורגל הישראלי רקוב? מזל שיש עולם שלם בחוץ שמכניס אותנו לפרופורציה

1. לפעמים, בין הכישלון של בית הדין בעניין ג'קי בן זקן לבין מעצר של שחקני אחי נצרת במשחק "אחוות המגזר" לבין עוד התבטאות של לוזון לבין ניסיון של טביב להכות את מה שנשאר בקופה האדומה לבין עוד קיץ שבו בית"ר עשויה לפשוט רגל, כשהכל נראה חסר סיכוי, מדשדש, רקוב, מושחת, חסר קהל, חסר השראה - כל שנותר הוא לפזול קצת החוצה.

הכדורגל שהפך באירופה לתעשייה שמגלגלת מעל 16 מיליארד אירו בעונה, בכסף לבן, מושך בכל חור אפשרי בעיקר צרות, הימורים ואנשי עסקים מפוקפקים שמביאים איתם גם את השחור. הנה כמה דברים שקורים בכמה מדינות כדורגל יותר נאורות באירופה (תחליפו את השמות ותחשבו איך זה היה יכול להיראות כאן, ועד כמה זה יכול להיות דומה):

השבוע התפוצצה שערורייה ענקית בכדורגל האיטלקי. 33 משחקים נחשדו שהוטו לטובת עסקי הימורים בשתי הליגות הבכירות. המשטרה ביצעה 19 מעצרים, כולל שחקנים מהסרייה A. שוטרים הגיעו לאימון נבחרת איטליה בפירנצה כדי לחקור את אחד משחקני הנבחרת, קפטן לאציו סטפנו מאורי (בניון) נעצר, נערך חיפוש בביתו של מאמן האלופה יובנטוס (בן שמעון). הפרשה שזכתה לכינוי "ההימור האחרון" הסעירה את איטליה למרות שהאיטלקים כבר רגילים לסירחון בכדורגל: זו פרשת ההימורים השלישית שמתפוצצת מאז "הקלאצ'יופולי" ב-2006. ראש ממשלת איטליה מריו מונטי (ביבי) אמר ש"צריך לשקול לעצור את הכדורגל לשנתיים-שלוש, אולי זה יעזור". יו"ר ההתאחדות (לוזון) אמר שהכדורגל הוא חלק מהמצב של החברה באיטליה, והוא לא הבעיה. הספונסרים (הטוטו) שוב מאיימים לנטוש.

בגרמניה התפוצץ לא מזמן "תיק בוכום" ("הכדור המרכזי") שכולל לפי החשדות, ניסיון להטות 300 משחקי כדורגל באירופה. גם הכדורגל הטורקי עדיין לא התאושש מהפרשה הגדולה שלו, כשעזיז ילדרים (יענקל'ה שחר), נשיא פנרבחצ'ה, הקבוצה המפוארת ביותר במדינה, נעצר בחשד למכירת משחקים ויחד איתו נעצרו 29 אנשים נוספים בפשיטה של המשטרה המקומית.

ירידה בכמות הקהל? הליגה היוונית, זאת שממנה יצאה אלופת אירופה רק לפני שני טורנירים, הגיעה אל התחתית כשרשמה ירידה של 24% העונה בכמות הקהל ושפל של בקושי 4,900 צופים בממוצע במגרשים. גם הליגה היוונית נחשדת כמוצפת במשחקים מכורים להימורים.

ליגה ריקה מתוכן בלי כוכבים? מ-23 שחקני הסגל הקרואטי ליורו 2012 יש רק ארבעה שחקנים שמשחקים בליגה הקרואטית שהכישרונות בורחים ממנה בגיל 20 ושהאלופה שלה דינמו זאגרב נחשדת במשחקים לא כשרים העונה בצ'מפיונס ליג.

פשיטות רגל? ריינג'רס הגדולה (בית"ר), 54 פעמים אלופת סקוטלנד ו-10 הופעות בצ'מפיונס ליג ב-20 השנים האחרונות, קרסה.

בעלים שידם קלה על הקופה (אלי טביב)? מעניין מה היה קורה בישראל אם מישהו היה קונה קבוצת כדורגל בהלוואה מטורפת כמו מלקולם גלייזר במנצ'סטר יונייטד, ובכל שנה במקום להשקיע בקבוצה ובשחקנים היה לוקח את הרווחים של הקבוצה כדי לממן את הריבית של הרכישה, או אלוהים ישמור, מוציא דיבידנד עבור הילדים שלו שמנהלים את המועדון.

2. השבוע בשיחה עם בכיר בהתאחדות לכדורגל בעניין המחדל עם ג'קי בן זקן, ניסיתי להבין איך איך איך אבי לוזון לא קיבל גם איזו קטנה מתובע ההתאחדות. משהו בשביל הפרוטוקול, בשביל שמבחינה ציבורית תהיה תחושה יותר טובה.

אותו בכיר אמר שזה כבר לא משנה. לא משנה אם אצלנו הכל עובד כמו בכל העולם, או אפילו כמו במקומות אחרים בישראל. תמיד נראה שפה, בכדורגל, הכל יותר גרוע. למען האמת כבר התחלנו להבין שהתדמית של הכדורגל היא כל כך גרועה שלא משנה מה נעשה בהתאחדות. התייאשנו. קח כדוגמה את הבחירות לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל שמנסים לעשות אותן עכשיו באמצעות יפויי כוח בניגוד לתקנון, אתה מתאר איזה כותרות זה היה תופס אם זה היה בכדורגל? יש מכות בין שחקני כדורסל בפלייאוף של ליגת העל והם חוטפים קנס של 12 אלף שקל וכבר עולים לשחק במשחק הבא, אבל בכדורגל עונש של הפחתת של 3 נקודות והרחקה לחודשיים מהמגרשים ואפילו לשנה לא מספיקה. איגוד הכדורסל/מינהלת הליגה החליטו העונה שאין יורדות ואין עולות - אם זה היה קורה בכדורגל, יש מצב שהיתה מוקמת ועדת חקירה ממלכתית והטוטו היה באותו יום עובר להשקיע את הכסף שלו באיגוד הריתמיקה.

מה השורה התחתונה של כל הסיפור: כמה טוב שיש לנו את הכדורגל הישראלי.