כתב אישום: 11 קטינים תקפו נתינים זרים מסודן ואריתראיה

הקטינים מואשמים כי התארגנו וביצעו תקיפות של זרים ממוצא סודני ואריתראי, כפעולות נקם בעקבות פרסומים על אירועים פליליים שבוצעו בידי נתינים זרים

האם הפכנו לסדום? פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה אתמול (ד') לבית משפט השלום לנוער בתל-אביב כתב אישום נגד 11 קטינים, המואשמים כי התארגנו וביצעו במהלך החודש האחרון מספר תקיפות של נתינים זרים ממוצא סודני ואריתראי, כפעולות נקם בעקבות פרסומים בתקשורת על אירועים פליליים שבוצעו בידי נתינים זרים.

כתב האישום הוגש נגד 10 מהקטינים בגין התקיפות על רקע גזעני ונגד קטינה נוספת בגין עבירות הרכוש בלבד.

הנאשמים מואשמים בכך שתקפו נתינים זרים שעברו בדרכם באקראי, תוך שימוש בכלי תקיפה שונים. בחלק מן האירועים אף נשדד רכושם של הזרים, כל זאת על רקע השתייכותם האתנית וארץ מוצאם.

3 מקרים התרחשו בסמוך לשוק התקווה בתל-אביב. על-פי האישום, הנאשמים תקפו נתינים זרים, תוך שהם נעזרים בקרשים ואלות. בשניים מן המקרים הנאשמים גנבו מהמתלוננים את אופניהם.

אירוע נוסף התרחש בסמוך ל"בית דני" בתל-אביב. על-פי האישום, הנאשמים תקפו נתין אריתראי כשהם מצויידים בקרשים, אבנים ושרשרת ברזל, והיכו אותו בראשו ובשאר חלקי גופו. המתלונן פונה לבית-החולים באמבולנס ונזקק לטיפול רפואי.

באירוע אחר הוכה נתין זר בסמוך לגן התקווה, כאשר במהלך התקיפה נעזרו הנאשמים בקסדת אופנוע, אלת גולף ושרשרת ברזל. בנוסף, מואשמים הקטינים בפריצה לחנויות.

בגין כל אלה מואשמים הנאשמים בעבירות שונות של קשירת קשר לביצוע פשע (תקיפה בנסיבות מחמירות), שוד בנסיבות מחמירות, תקיפה בנסיבות מחמירות, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, התפרצות וגניבה.

הפרקליטות החליטה במקרה זה לצרף לכל העבירות האמורות, נסיבה מחמירה בדבר "מניע גזעני", לפי סעיף 144ו לחוק העונשין שמשמעותה הכפלת העונש המקסימלי, זאת בהתבסס על חומר ראייתי שנאסף על-ידי המשטרה, שבאמצעותו ניתן להוכיח קיומו של מניע גזעני כאמור.

הפרקליטות, באמצעות עו"ד מורן לביא, ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של חלק מן הנאשמים ולהטיל תנאים מגבילים על הנותרים, בנימוק שהנאשמים בחרו לקחת את החוק לידיהם ולבוא בחשבון עם ציבור שלם, רק על שום השתייכותו וארץ מוצאו. זאת עשו ללא שבחלו באמצעים ותוך שנקטו באלימות חמורה, אכזריות ובריונות לשמה, ואף בחלק מהאירועים עשו שימוש בנשק קר ובאופן מסוכן.

הדברים נאמרים ביתר שאת, מקום בו הנאשמים בחרו לתקוף קורבנות באקראי, ללא כל היכרות מוקדמת, אך בשל שנקראו בדרכם, ולאור עובדת היותם נתינים זרים.

עקב העובדה שהנאשמים הם קטינים, חל איסור על פרסום שמם.