אחרי 15 שנה: ה-ThinkPad של לנובו זוכה לעיצוב חדש

סדרת המחשבים הניידים החדשה של לנובו, שתושק בשבועות הקרובים, תכלול שינוי ניכר בממשק המשתמש הפיזי ■ השינוי המרכזי הוא בתחום העיצוב והוא יכלול את שילוב המקלדת כחלק אינטגרלי מהמחשב

המחשב הנייד של לנובו, ה-ThinkPad, נמכר במשך יותר מ-15 שנה באותה תצורה. המחשב, שהושק על ידי IBM לפני כ-20 שנה, הוא המותג המרכזי שנרכש על ידי לנובו בשנת 2005 והפך לאחד המותגים המוכרים ביותר בעולם המחשוב. נקודת הניווט האדומה באמצע המקלדת, והעיצוב השמרני - שלא לומר משעמם - הפכו את ה-ThinkPad למחשב האישי המועדף על ארגונים, אולם השינוי בשוק המחשוב האישי, הוביל את לנובו לאמץ גישה חדשה.

סדרת המוצרים החדשה, שהחברה תשיק בשבועות הקרובים, תכלול שינוי ניכר בממשק המשתמש הפיזי של סדרת ה-ThinkPad, במסגרת הנטייה של החברה להתחבב על המשתמש הסופי. "אפילו אנשי עסקים רוצים משהו יותר אופנתי", אומר ג'יאנפרנקו לנצ'י נשיא אזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) בחברה, בכנס השותפים האזורי של החברה שנערך כעת בברלין. "מבחינת הצרכנים הסופיים", אמר לנצ'י, "עיצוב היום יותר חשוב אפילו מהטכנולוגיה, והמשמעות היא שצריך לבצע שינויים בעיצוב, במגע, במראה, בחומרים".

לנובו סיימה את הרבעון הראשון של 2012 עם מכירות של כ-7.5 מיליארד דולר, כאשר 56% מתוכן הגיעו ממחשבים ניידים, רובם מקו מוצרי ה-ThinkPad. בעוד לנובו מוגדרת כמובילה, באמצעות ה-ThinkPad, את השוק החשוב של הארגונים, בצד הצרכני יש לחברה חיסרון. לנצ'י: "אנחנו צריכים לבנות את אותה התדמית גם עבור הצרכנים. אם רוצים להיות מספר אחד צריך להיות חזקים גם בקרב הצרכנים".

השינוי המרכזי הוא כאמור בתחום העיצוב והוא יכלול את שילוב המקלדת כחלק אינטגרלי מהמחשב. מלבד זאת, יכללו קווי המוצרים החדשים שיפורים במהירות עליית המחשב, טעינה מהירה, שיפורים באבטחה, ובאיכויות הקול והווידאו, הפחתה בצריכת האנרגיה. לצד זה מצהירה החברה כי "ה-Thinkpads הם קשוחים מתמיד". לנובו פיתחה פתרונות לעמידות של המחשב בפני נזקים, החל ממים שנשפכים על המקלדת וכלה בשריטות.

לנובו ממוקמת החל מהרבעון השני של 2011 כמספר 2 בשוק המחשוב האישי העולמי עם נתח שוק של 12.9% על פי IDC, ואחת המטרות של החברה היא להפוך בתוך שנה למובילת שוק המחשוב האישי. הקפיצה הזו קדימה, מעל ל-HP שמובילה כעת את השוק, דורשת גם את גיוס ערוצי ההפצה של החברה לצורך הצמיחה המהירה ושיפור ההתנהלות השיווקית.

באזור EMEA, מחזיקה לנובו במקום החמישי בנתח השוק (בישראל ממוקמת במקום השני), והמטרה היא להפוך למספר שלוש השנה ולהוביל בתוך שלוש שנים. השאיפות האלו הביאו את לנובו לבצע שינוי ארגוני מקיף, שכלל את כניסתו של לנצ'י לתפקיד באפריל לאחר שכיהן כמנכ"ל המתחרה Acer עד לפני כשנה.

הכותב הוא אורח לנובו בכנס