דנקנר מוכר את מקסימה לג'ורג' חורש תמורת 155 מיליון ש'

החלק של דסק"ש בחברה (75.46%) יימכר לחברת רונין לניהול השקעות שבבעלות ג'ורג' חורש במחיר המשקף פרמיה של כ-33% ■ חורש אמור לרכוש במסגרת העסקה 14.8 מיליון מניות במחיר של 10.46 שקל למניה

בהמשך למימוש הנכסים, כחלק מהנסיון לשפר את מצבה הכלכלי של אי.די.בי, מוכר בעל השליטה נוחי דנקנר את מקסימה בכ-155 מיליון שקל.

מקסימה נמצאת תחת שליטת דסק"ש, והחלק של דסק"ש בה (75.46%) יימכר לחברת רונין לניהול השקעות שבבעלות ג'ורג' חורש במחיר המשקף פרמיה של כ-33%, ושווי שוק של כ-205 מיליון שקל. חורש אמור לרכוש במסגרת העסקה 14.8 מיליון מניות במחיר של 10.46 שקל למניה.

המהלך הזה מגיע לאחר בתקופה מאתגרת לקונצרן אי.די.בי. דנקנר חייב לעמוד בהתחיבויות לבעלי האג"ח של הקבוצה, ובשל כך מממש נכסים שונים בשליטתו - כלל תעשיות, משאב, וכעת מקסימה.

בחודש מאי סיכם דנקנר על עסקה למכירת 50% מהחברה הבת של אי.די.בי פיתוח, כלל תעשיות, לאיש העסקים המיליארדר האמריקני לן בלווטניק, לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל.

עקב מימוש הנכסים והחשש מכך שייאלץ להגיע להסדר חוב, אמר בחודש שעבר דנקנר כי "לא הייתה שיחה ביני לבין מנהל כלשהו בקבוצה על אפשרות בכלל של הסדר חוב, תספורת, תסרוקת או משהו מהסוג הזה. יש לנו בקבוצה סכומים נזילים שדי בהם כדי לשרת את כספי האג"ח לפחות לשנה וחצי שנתיים והשוק לדעתי מעריך אותנו לא נכון. אנחנו חזקים יותר מאיזה דימוי או קו תקשורתי שקיים כעת. אני לא רוצה לתת המלצות למשקיעים - וזה לא תפקידי - אבל אני בעצמי קונה מניות של אי.די.בי אחזקות".