ספרד בלחץ: עוברת לתמוך באיחוד פיסקאלי לגוש האירו

ראש ממשלת ספרד ראחוי: "ספרד במצב שביר, אולם זה לא המצב הגרוע ביותר בו אנו יכולים להיות" ■ "הבעיות של ספרד דחופות? דחוף יותר לפתור את הבעיות של האיחוד כולו"

ממשלת ספרד, אשר ניצבת כיום בחזית הקרב בחובות מדינות אירופה, יוצאת בקריאה פומבית לממשלות גוש האירו לתמוך בהקמתו של איחוד פיסקאלי - מרכז ניהול ופיקוח לתקציבי הממשלות השונות בגוש - במטרה לשדר לכלכלנים ומשקיעים בעולם מסר של הבעת אמון במערכת הפיננסית בגוש.

לפי דיווחים בסוכנויות הזרות, ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי, קרא אמש (שבת) להקמתו של האיחוד הפיסקאלי המדובר.

"ספרד במצב שביר, אולם זה לא המצב הגרוע ביותר בו אנו יכולים להיות", אמר ראחוי. "ולכן, אם דחוף לנו לפתור את הבעיות בספרד - דחוף עוד יותר לפתור את הבעיות של האיחוד המוניטארי כולו".

לדבריו, "יש לי סיבות טובות להאמין שהבעיות הנוכחיות באיחוד המוניטארי עומדות להתחיל להיפתר בקרוב מאד". ראחוי, כך נראה, מעוניין להכשיר את הקרקע לדיונים על אישורו של איחוד פיסקאלי באירופה - לקראת פגישת בכירי האיחוד האירופי ב-28-29 ביוני.

ספרד, אשר תשואות האג"ח שלה הרקיעו בשבוע החולף לרמה של 6.7% וסובלת מאבטלה של 24.3% ויחס חוב-תוצר מטריד, קיבלה הארכה מהנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי בכשנה נוספת - להגיע ליעד גירעון של כ-3% תוצר (עד שנת 2014, לעומת 2013 ביעד קודם). בתוך כך, דחו בקרן המטבע הבינלאומית דיווחים כי הקרן דנה באפשרות להעניק סיוע כספי חיצוני לממשלה הספרדית.