המשבר הכלכלי ביוון: 6 קבוצות לא יורשו להחתים שחקנים

א.א.ק אתונה (שגם הורחקה מהליגה האירופית), אריס סלוניקי, פאניוניוס, פאס ג'יאנינה, אופי כרתים, וקורפו קרקירה ספגו את העונשים עקב בעיות פיננסיות

בכל הקשור להטלת סנקציות על מועדונים, רגולציות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א לא נכנסו עדיין לתוקף (העונשים הראשונים על חריגה מהכללים החדשים יוטלו בשנת 2014). אבל את ההקשחה המשמעותית במדיניות הכלכלית של ארגון הכדורגל האירופי, אפשר להתחיל להרגיש כבר הקיץ: א.א.ק אתונה, הקבוצה מהליגה הבכירה ביוון, לא תשחק בעונה הבאה בליגה האירופית, לאחר אי-סדרים כספיים שנמצאו בחשבונותיה.

‏א.א.ק, שסיימה את עונת 2011/12 במקום השני בפלייאוף של הליגה היוונית, שמוביל להשתתפות במוקדמות הליגה האירופית, נקלעה לחובות בסך כולל של 35 מיליון אירו. "מתוך סכום זה, 23 מיליון אירו אנחנו חייבים למדינה", הודה נשיא המועדון, דימיטרלוס אסטראס. "זהו יום שחור בהיסטוריה שלנו".

ההרחקה של היוונים מהליגה האירופית בעונה הבאה מגיעה ימים ספורים לאחר שאופ"א קבעה כי שלוש קבוצות מהליגה הטורקית הבכירה - בשיקטאש, בורסאספור וגזיאנטפספור - יורחקו גם הן מהמפעל בעקבות בעיות כלכליות (העונש על השתיים הראשונות יקבל תוקף כבר בעונה הבאה, ועל גזיאנטפספור - בפעם הבאה שתעפיל אל מפעל אירופי כלשהו).

‏יש לציין כי המשבר הכלכלי בכדורגל היווני לא מסתיים בא.א.ק: המועדון מאתונה הוא רק אחד מתוך שישה מועדונים מהליגה הבכירה ביוון שנמצאו אצלם אי-סדרים כספיים הקיץ. חמש הנוספים - אריס סלוניקי, פאניוניוס, פאס ג'יאנינה, אופי כרתים, וקורפו קרקירה יסבלו בפגרה הקרובה מסנקציה חמורה במיוחד שנגזרה עליהם על-ידי התאחדות הכדורגל היוונית: לא יוכלו להחתים שחקנים חדשים (מלבד שחקנים יווניים מתחת לגיל 22). בנוסף, הם לא יוכלו להאריך ולשדרג חוזים קיימים של השחקנים שלהם.