סימיליאק משיקה פורמולה לתינוקות עם בעיות עיכול

בסימיליאק טוענים כי הפורמולה הוכחה מדעית ■ מחיר המוצר יקר ממוצרי "אדוונס"

חברת אבוט, משווקת סימילאק בישראל, ממשיכה לנסות להגדיל את נתח השוק שלה, וכעת שמה את האצבע על אחת הסוגיות הרגישות ביותר אצל הורים לתינוקות רכים - גזים ובעיות עיכול. החברה מתחילה לשווק את פורמולת Similac Comfort לתינוקות עד גיל שנה.

האם ניתן לפתור בעיות עיכול באמצעות פורמולה? באבוט טוענים כי יעילותה של הפורמולה הוכחה מדעית, ובכל מקרה, אין פלא שהחברה בחרה להתמקד בפלח זה של התינוקות, משום שלפי נתוניה, 84% מכלל התינוקות סובלים מקשיי עיכול.

הפורמולה מבוססת על רכיבי הפורמולה הנוכחית של החברה - "אדוונס" - וההבדל הוא שהיא מכילה חלבון מפורק חלקית, פחות לקטוז (2%) ותרכובת שמנים (ללא שמן דקל).

מבחינת מחיר המוצר מדובר לכאורה במחיר זהה לאריזת האדוונס, אך למעשה מדובר בפורמולה יקרה יותר, משום שתכולת האריזה קטנה יותר. בחישוב ל-100 גרם המחיר הוא 12.5 שקל לעומת 11.3 שקל.

יצוין כי בתחילה התכוונה אבוט למכור את הפורמולה בכ-50 שקל ל-360 גרם, אך הודיעה הבוקר כי המחיר יעמוד על 45 שקל, בדומה לסימילאק אדווונס.

רופא בכיר: "גימיק שיווקי"

רופא ילדים בכיר התייחס לפורמולה החדשה בעיקר כאל "גימיק שיווקי עם פוטנציאל שוק אדיר". לדבריו, "עדיין לא ידועה הסיבה הישירה הגורמת להפרעות עיכול ולמה שהורים רבים מכנים 'גזים'. בכל מקרה, אם פורמולת המזון הזו אמורה לעזור, אני מצפה לשיפור תוך ימים בודדים. זמן החסד הוא 4-5 ימים. ממילא ראוי לזכור שהתופעה חולפת בגיל 3 חודשים לערך, כך שהקלה מעבר לגיל הזה נובעת גם מהתבגרות התינוק".

בהתייחס לשינוי בפורמולה אמר הרופא הבכיר כי "הפחתת לקטוז כמעט אינה רלוונטית לגיל הינקות במובן של בעיות עיכול", ובהתייחס לפירוק החלקי של החלבון אמר כי "מי שאובחן כאלרגי זקוק למזון הכולל פירוק מלא של החלבון".

לסיכום אמר כי "הייתי מגדיר את הבשורה כמוגבלת, אם בכלל. הסיבות לגזים עשויות להיות פיזיולוגיות, נפשיות ואפילו נובעות מהקשר עם ההורה. היות שגם ילדים יונקים סובלים מהתופעה, המשימה לאתר את הסיבות הגורמות לה כוללת סימני שאלה רבים".