מהתאחדות התעשיינים לקדימה: ברוש מונה ליו"ר המועצה

ברוש הסכים להצעת יו"ר המפלגה שאול מופז להחליף את חיים רמון בתור יו"ר מועצת המפלגה ■ "הנושא של שינוי שיטת הממשל והנטל הם קריטיים"

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לשעבר, שרגא ברוש, יעמוד בראש מועצת קדימה. ברוש, המכהן כיו"ר שירות התעסוקה בהתנדבות, יחליף בתפקיד היו"ר את חיים רמון, שסיים את תפקידו עם בחירתו של שאול מופז ליו"ר קדימה.

ברוש החליט להיענות להצעתו של מופז לכהן כיו"ר המועצה לנוכח התחייבותה של קדימה במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם עם כניסתה לממשלה לפעול לשינוי שיטת הממשל ולשוויון החלוקה בנטל. "הנושא של שינוי שיטת הממשל והנטל הם קריטיים", אומר ברוש ל"גלובס", ומביע תקווה שניתן יהיה להביא לשינוי בשני התחומים. לדבריו, מצבה של קדימה בסקרים לא מפחיד אותו. "אם יש איזשהו סיכוי לחולל שינוי בנושאים האלו, אז אני מאמין שצריך להתגייס ולתת כתף. יש לי אמונה בצדקת הדרך. אם אפשר לעשות את שני הדברים האלה, אז אני חושב ששווה לנסות. ואם נצליח- הבטחנו את עתיד המדינה הציונית", מסביר ברוש את החלטתו.

בנוסף, בשל הרקע הכלכלי שלו, יהיה יו"ר התאחדות התעשיינים לשעבר מעורב בקביעת עמדתה של קדימה בנושא תקציב 2013, שהוא לדבריו "ללא ספק מצד אחד קשה מאוד ומצד שני עם אתגרים ומצוקות כלכליות נוכח הזעקה החברתית שהחלה להישמע פה בקיץ האחרון. קדימה כמפלגת מרכז תצטרך להיות מספיק אחרית כשותפה לממשלה מצד אחד ומצד שני מחויבותה לאזרחים שלא מסוגלים לסיים את החודש". ברוש מבהיר כי קדימה תביע עמדות ברורות ונחרצות במספר נושאים כלכליים, "שמצד אחד שהמדינה תוכל לממן אותם ולשאת באחריות ומצד שני למצוא פתרון ליוקר המחיה ובעיות הדיור".

נראה כי החלטתו של מופז למנות את ברוש לתפקיד היא חלק מניסיונו למצב עצמו כחברתי. בשבועות האחרונים הוזכר שמו של ברוש כמי שחבר לאנשי העסקים החברים בפורום לייצוב הממשל של המרכז להעצמת האזרח במטרה לגבש הצעות חוק לשינוי שיטת הממשל.

האם יהווה תפקידו החדש של ברוש מקפצה למים הפוליטיים ולהתמודדות ברשימת קדימה לכנסת? מוקדם מדי לומר. בכל מקרה לא מדובר בקפיצתו הראשונה לזירה הפוליטית. עם הקמת קדימה התפקד ברוש למפלגה אולם פרש ממנה לאחר מינוי ליו"ר התאחדות התעשיינים. קודם לכן היה חבר ברוש בתנועת הליכוד.