תחזית: משבר גוש האירו ייפתר ואג"ח גרמניה יצנחו ב-35%

קארל ווינברג, מנהל השקעות ב-High Frequency Economices: לאחר שתשואות אג"ח גרמניה הגיעו לשפל של 1.2% - מחירי האיגרות צפויות לצנוח לאחר שהמשקיעים יבינו שאינן בטוחות

מחירי האג"ח הגרמניות עלולים לצנוח בעד כ-35% אם משבר החוב באירופה יגיע לפתרון - סך סבור קארל ווינברג, מנהל השקעות ב-High Frequency Economices. תשואות האג"ח הגרמניות ל-10 שנים נפלו לשפל של 1.2% על רקע נהירת המשקיעים לאיגרות הנחשבות "נכס בטוח", בצל הטלטלה בשווקים הגלובליים.

ברקע, גם תשואות האג"ח האמריקניות נפלו השבוע לשפל כל הזמנים - רמה של 1.5% - בעוד תשואות האג"ח הספרדיות הרקיעו לרמה של כמעט 7%, הנחשבת עבור כלכלנים רבים "נקודת האל-חזור". רמה בה נדרשו כלכלות אחרות, דוגמת יוון, פורטוגל ואירלנד לתוכניות חילוץ הכוללות סיוע כספי חיצוני. כזכור, כאשר מחירי האיגרות עולים - התשואות עליהן יורדות.

"תשואת האג"ח הממשלתית הגיעו לשפל חסר תקדים", סבור ווינברג. "כשאנו רואים מספרים כאלה, כשאנו רואים מספרים כאלה - אנו נזכרים בתקופות שטרם פיצוץ בועת הדוט.קום ומשבר הסאב-פריים ב-2008".

ווינברג צופה כי מחירי האג"ח הגרמניות צפויות לצנוח לאחר שמהמשקיעים יבינו כי הן לא כה בטוחות, וכי "הסקטור הפיננסי בגרמניה חשוף לשאר חובותיה של אירופה" - הוא מסכם.