אפריקה: הצעת רכש חליפין לאג"ח בהיקף 2.6 מיליארד שקל

שנתיים לאחר הסדר החוב באפריקה ומחיקת 13 סדרות אג"ח ב-7.6 מיליארד שקל, מציעה כעת החברה הצעת רכש חליפין ל-75% מסדרת אג"ח כ"ו ■ אפי אירופה החלה לבנות קניון ברומניה בהשקעה של 200 מיליון שקל

שנתיים לאחר יישומו של הסדר חוב ענק באפריקה ישראל ומחיקת 13 סדרות אג"ח בערך נקוב של 7.6 מיליארד שקל שהיו אז במחזור, מציעה כעת החברה הצעת רכש חליפין ל-75% מסדרת אג"ח כ"ו - היחידה שנותרה. היקף הסדרה הוא 3.5 מיליארד שקל ערך נקוב, והיא אמורה להיפרע ב-13 תשלומים ממאי 2013 עד 2025. הריבית משולמת פעמיים בשנה ושיעורה הולך ועולה מ-6% עד ל-10.75% בסוף התקופה. האג"ח נסחרת בבורסה במחיר של כ-88 אג' המשקף תשואה שנתית ברוטו של כ-12%.

במקום האג"ח הקיימת מציעה אפריקה של לב לבייב אג"ח חדשה, סדרה כ"ז, שתעמוד לפירעון ב-12 תשלומים עד לשנת 2025. על פי ההצעה, מחזיקי האג"ח יקבלו 1.0768 שקל ערך נקוב אג"ח כ"ז בגין כל 1 שקל ערך נקוב של הסדרה הקיימת. היתרון בסדרה החדשה מבחינת המשקיעים הוא פירעון של 18% מהקרן כבר ביולי השנה. החסרונות הם שיתרת הקרן תשולם בתשלומים שווים רק משנת 2016, והריבית נמוכה יחסית - 6% לשנה. בכל מקרה מחזיקי האג"ח שיסכימו להחלפה צריכים להודיע על כך עד ל-17 ביוני.

אפריקה ישראל, הנסחרת בשווי של 1.6 מיליארד שקל, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 2.3 מיליארד שקל, אך בשורה התחתונה נרשם רווח קטן של 10 מיליון שקל בלבד, בעקבות הפחתות שווי גדולות הוצאות מיסים גבוהות יחסית והוצאות מימון.

חוזרים לבנות ברומניה

היום דיווחה אפי אירופה, המשתייכת לקבוצה, כי היא חוזרת לבנות ברומניה. החברה הודיעה על הנחת אבן הפינה בפרויקט קניון אפי פאלאס פלוישט שצפוי להיפתח בסוף שנת 2013. הקניון ישתרע על שטח של כ-48 אלף מ"ר (כולל שטחי מסחר, בידור וחניונים) ועלות הקמתו מוערכת בכ-200 מיליון שקל. פלוישט נמצאת כ-56 ק"מ צפונית לבירה בוקרשט. עם פתיחתו יצטרף הקניון לקניון פאלאס קוטרוצ'ן שהשיקה החברה בשנת 2009 בבוקרשט.

אבי ברזילי, מנכ"ל אפי אירופה, אמר היום כי "תחילת ההקמה של קניון אפי פאלאס פלוישט מהווה אבן דרך ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה שעיקרה הגדלת הכנסותיה מנדל"ן מניב באמצעות פיתוח פרויקטים על קרקעות שבבעלותה אשר נרכשו בעבר מהון עצמי. מהלך זה הוא בהמשך להקמת בנייני המשרדים אותם החלה החברה בשנה שעברה בבוקרשט ובפראג. בכוונתנו להמשיך ולפתח בתקופה הקרובה פרויקטים נוספים, בעיקר בצ'כיה וברומניה".

הצעת רכש
 הצעת רכש