האנליסטים על עסקת פרטנר: "מניה בהזדמנות"

ערן יעקובי מדש ברוקראז': "האצ'יסון רואה את פרטנר ב-27-35 שקל למניה, פרמיה של עשרות אחוזים" ■ זיו ספיר ממגדל שוקי הון: "פרטנר חטפה סטירת יתר. יש פה הזדמנות" ■ אילנית שרף מפסגות: "האצ'יסון רוצה הנהלה חזקה"

ביום בו מודיעות סאני וסקיילקס על מתווה עסקת פרטנר (ג'), ערך "גלובס" סבב אנליסטים ומנהלי מחקר לענות על השאלות האם מניית פרטנר מהווה הזדמנות למשקיעים ומהן ההשלכות של העסקה.

זיו ספיר, סמנכ"ל השקעות ניהול תיקים במגדל שוקי הון: "אילן בן דב קנה את פרטנר כגחמה, והשוק אותת לו שהוא צריך למכור. האצ'יסון מנסים להציל את החוב ולתת הזדמנות להשביח את החברה". ספיר הוסיף כי פרטנר וסלקום חטפו סטירת יתר מהשוק, ו"כניסת משקיע עם כיסים עמוקים כמו האצ'יסון מהווה הזדמנות לרכוש את המניה כי יש להאצ'יסון רצון להחזיר את ההשקעה שלהם".

ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז': "מדובר בעסקה מורכבת, אבל חזרה של האצ'יסון לישראל מהווה יתרון לכל סקטור התקשורת. אני מעריך שהאציסון רואה את פרטנר במחיר 27-35 שקל למניה, פרמיה של עשרות אחוזים על מחיר השוק. פרטנר צריכה להפסיק לקבל פרמיה שלילית על הבעלות הקודמת".

אנליסט התקשורת של IBI אורי ליכט מציין כי "היה ברור כי בן דב חייב לבצע עסקה שתפתור את בעיית החוב אליה נקלע ונראה כי העסקה שביצע היא העסקה הטובה ביותר בהתאם לנסיבות. עבור פרטנר מדובר להערכתנו בעסקה מצוינת: העובדה שבעל השליטה החדש אינו זקוק למזומנים באותה דחיפות כמו בן דב תאפשר לפרטנר להאט את קצב חלוקת הדיבידנדים, לעצור ולארגן את המאזן טוב יותר ולבצע השקעות גם בצמיחה עתידית. גם בתחום הרגולציה אני מעריך שהאצ'סון תצליח לעשות עבודה טובה יותר מול השר".

"תפנית חיובית לפרטנר"

סבינה פודבל מלידר שוקי הון: "מדובר בתפנית חיובית לפרטנר כי האצ'יסון מנוסה בתחום ועם איתנות פיננסית חזקה בהרבה מבן דב. להאציסון אורך נשימה והם לא חייבים לרוץ ולחלק דיבידנדים".

אילנית שרף, אנליסטית בכירה בפסגות, מדגישה כי האצ'יסון באה להשביח את החברה ופחות להוציא דיבידנדים. "מינוי של עמיקם כהן ליו"ר זה איתות שהאצ'יסון מתכוונים להחזיר הנהלה חזקה, שתוביל את החברה במים הסוערים של שוק התקשורת היום, וזה טוב למשקיעים של פרטנר".

אנליסט התקשורת והטכנולוגיה של כלל פיננסים צחי אברהם ציין כי אין זה באמת משנה מי יהיו הבעלים בפרטנר כי החברה "פועלת בשוק תחרותי מאוד כשהיא סובלת ותמשיך לסבול מירידת מחירים עמוקה אל תוך 2013, יחד עם איבוד נתח שוק לטובת המתחרים החדשים ומהעובדה הפשוטה שאין לה שום יתרון תחרותי משמעותי לאורך זמן מול התחרות החדשה".