מס' 2 באל-קאעידה חוסל בתקיפה אווירית בפקיסטאן

מל"טים אמריקניים תקפו הלילה מתחם בו שהו פעילי אל-קאעידה ■ עפ"י חלק מהדיווחים, בכירים אמריקנים מאשרים כי בין הפעילים היה גם סגנו של מפקד הארגון, אבו יחיא א-ליבי

לאחר חיסולו של מנהיג ארגון אל-קאעידה, אוסאמה בן לאדן, לפני כשנה, אובמה יכול לרשום הצלחה נוספת במיגור הטרור. גורמים אמריקנים בכירים מאשרים הערב (ג') כי סגנו של מפקד הארגון הנוכחי (אימן אלזואהרי), אבו יחיא א-ליבי, חוסל בתקיפה אויירית בפקיסטאן.

כלי תקשורת בארצות הברית ובפקיסטאן דיווחו כי מל"טים אמריקניים תקפו אמש בפקיסטאן מתחם בו שהה ככל הנראה הבכיר מספר שתיים בארגון הטרור העולמי, אבו יחיא א-ליבי, וכעת דווח ב"רוייטרס" כי בכירים אמריקנים מאשרים כי בתקיפה נהרג גם מספר 2 בארגון.

על פי הדיווחים, בתקיפה שנערכה בצפון אזור ווג'יריסטן הסמוך לגבול עם אפגניסטאן, שיגרו המל"טים האמריקניים שני טילים לעבר מפקדת חמושים וחיסלו לפחות 15 חמושים - ביניהם גם אבו יחיא א-ליבי.

שר החוץ הפקיסטאני גינה בתוקף את התקיפה. "זאת פעולה לא חוקית", אמר. על פי הפרסומים, הטיל הראשון חיסל שלושה חמושים - וכאשר שאר החמושים באזור הגיעו לברר את הנזק, נורה טיל נוסף שחיסל 12 חמושים נוספים.

במקביל, דיווח היום ה"ניו יורק טיימס" כי הנשיא אובמה מאשר באופן אישי כל תקיפה של מל"ט נגד מי שמוגדר "מטרת טרור". מומחה לטרור ששוחח עם העיתון, טען כי הנשיא האמריקני טועה כאשר הוא חושב שהמל"טים הם נשק העל שמשאיר אותו בלי הסכנה של קרבות ואבדן חיי אדם. המומחה טען שבשליחת המל"טים, נוצרת בעיה מוסרית שעוד תרדוף את הממשל האמריקני.