תוכנית כיבוש אירופה

שחקני נבחרת גרמניה סיימו עונה טראגית ונחתו במחנות האימונים בפרובנס ובסרדיניה. משם, האמונה והאיכות האינסופית חייבים לקחת אותם עד הסוף ביורו

זה לא באמת נראה טוב עבור הגרמנים. ה"מאנשאפט" פותחת בשבת את משחקיה ביורו 2012, כשבפני המאמן יואכים לב עומדים שחקנים מותשים או כאלה שחוזרים מפציעות, לחוצים ומיואשים. הנבחרת של "יוגי" מבוססת על מערך הגרמנים של באיירן מינכן (8 בסגל, כולם מיועדים להרכב). אותה באיירן שהצליחה העונה לזכות בסגנות האליפות, סגנות הגביע הגרמני וסגנות ליגת האלופות. שנה שנייה ברציפות ללא תואר במינכן, והגרוע מכל קורה: יש מי שמדביק לשחקני הקבוצה תדמית של לוזרים.

בסטיאן שוויינשטייגר הודה שהוא עדיין לא מצליח לישון בלילה אחרי ההפסד הטראגי בגמר הצ'מפיונס. הרגעים הללו של הפסד התארים ימשיכו לזנב בשחקני גרמניה גם אחרי הטיפול הפסיכולוגי במחנה האימונים, וגם אחרי שיחות המוטיבציה של לב. אבל לא מדובר רק בעניינים מנטליים: גם המאמן הגרמני יודע שיש לו כמה בעיות איכות שנחשפו במשחקי ההכנה. בעיות בהגנה בהפסד לשווייץ (5-3). גם ההתקפה לא ממש כיכבה בניצחון האנמי על ישראל (0-2). ובכל זאת, יש כמה סיבות טובות להעריך שתואר אליפות אירופה יגיע לארון הגרמני.

1. השחקנים. זה בטח לא מובן מאליו לראות גרמנים סימפטיים. אבל מקבץ הצעירים (ממוצע הגיל הוא 25) שיוצר את הנבחרת הגרמנית הנוכחית הוא אוסף של טיפוסים מעולים, נמרצים ושאפתנים, אבל צנועים וקורקטיים. כולם שחקנים שמלווים את לב כבר שנים, חלקם מאז 2005, כשהוא עוד היה עוזרו של יורגן קלינסמן לענייני טקטיקה. הדרישות של המאמן כבר נכנסו להם לדם.

קלוסה הוותיק הצהיר שזו הנבחרת הגרמנית הטובה אי פעם ששיחק בה, והקייזר פרנץ בקנבאואר אמר שזו הנבחרת הטובה ביותר מאז הזכייה במונדיאל 1990. אפשר להאמין להם.

2. ההכנה. למרות תנאי המסגרת שיצר לוח המשחקים, שוב עובדים בצוות האימון הגרמני בדיוק מושלם. מנטלית, פיזית וטקטית, כל שחקן מובא אינדיבידואלית לפסגת היכולת שלו. כך הועבר לוקאס פודולסקי, כשהגיע למחנה האימון, לטיפולו האישי של גורו הכושר האמריקני מארק וורסטגן לשלושה ימים. הוא יצא מהם כמו חדש, עם רעב בעיניים. פציעות קטנות עוברות ריפוי מהיר וספציפי. טבח הנבחרת עזב את מסעדת הכוכב מישלן שלו ומכין לשחקנים את מה שהגוף שלהם צריך. היועצים המנטליים ופסיכולוג הנבחרת מנהלים שיחות שקטות, מזהים בעיות ומסייעים למאמן לפתור אותן. אוליבר בירהוף, מנהל הנבחרת, סידר כרגיל את מלון היוקרה בסרדיניה לשבוע ראשון עם המשפחות ואימונים ראשוניים לשחקנים. "אנחנו הרי לא רוצים שהשחקנים ייעלמו לנו לשבועיים של פגרה בלי שנוכל להשגיח מה קורה איתם!", אמר לב בחלחלה בתשובה לשאלה האם המחנה הראשוני הזה נחוץ.

אחרי הפסקה קצרה, יצאו השחקנים להכנה המרוכזת בטורט הצרפתית. מתנה של דיטמאר הופ, ממייסדי SAP והנדיב מאחורי מועדון הופנהיים. המלון שלו בפרובנס הועבר לידי הנבחרת לצורך מחנה האימונים, שכולל משטח דשא מושלם ומתקני אימון מיוחדים.

החל מיום שני השבוע נמצאת הנבחרת סמוך לגדנסק הפולנית במלון מפואר. הגרמנים ניצחו במאבק עליו את הצרפתים והשבדים, עוד מומחיות של בירהוף. שם, עוברים השחקנים הכנה מדוקדקת לקראת משחק הפתיחה נגד פורטוגל.

3. התפישה. זו כנראה הנקודה המרכזית, כי ככה זה עובד אצל הגרמנים. כשהם מאמינים שזה זמן גרמניה, שמגיע להם והם ראויים לתואר סוף סוף, אז אין מי שיעמוד בדרכם. בפעם האחרונה זה היה המצב ביורו 1996, כשנבחרת גרמנית אפורה הדיחה כבר בשלב הבתים את פיינליסטית מונדיאל 1994 איטליה, ובחצי הגמר את מארחת הטורניר אנגליה.

לפי סקר של מגזין "הקיקר", 71% מהגרמנים מאמינים בזכייה. נגד השליחות הגרמנית אין תרופה מוכרת לאנושות. ואם לפני 16 שנה הספיקה יעילות קטלנית, הרי שביורו 2012, עם כדורגל משובח וטכני לרוב - אל תהמרו על זוכה אחרת.