תערוכת המשחקים E3: כל החידושים בעולם הגיימינג

סוני מכניסה את ג'יי קיי רולינג הביתה, ומיקרוסופט מאפשרת אימון אישי בשת"פ עם נייקי

תערוכת הגיימינג E3, המתקיימת בימים אלו בלוס אנג'לס, היא הזדמנות לחברות המשחקים להציג כותרים חדשים לשנה-שנתיים הקרובות, וגם להכריז על שירותים ואביזרים חדשים לקונסולות שלהן. מי שציפה שסוני תחשוף פרטים ראשוניים על הפלייסטיישן 4 או שמיקרוסופט תחשוף את קונסולת ההמשך לאקס בוקס 360, ייאלץ להמתין לתערוכה בשנה הבאה. היצרניות בחרו להציג שירותים ואביזרים חדשים למכונות המשחק ולא לחשוף את קונסולות הדור הבא.

Wonderbook של סוני: ספר דיגיטלי משוכלל

סוני הציגה ה-Wonderbook: שילוב של ספר דיגיטלי עם טכנולוגיית המציאות המורחבת (אוגמנטד ריאליטי). באמצעות אביזרים שונים שנמצאים אצל השחקן בבית, הספר האמיתי שהמשתמש מחזיק ביד מתעורר לחיים. איך זה עובד? בספר יש ברקודים שאליהם מכוון השחקן את מצלמת הפלייסטיישן, המציגה על המסך את השחקנים האמיתיים עם שכבה נוספת של דמויות וירטואליות. הספר הראשון הוא Book Of Spells, המגיע מבית היוצר של הסופרת ג'יי קיי רולינג (מחברת הארי פוטר). הספר מלמד את הילדים קסמים בבית הספר הוגוורטס, בו למד פוטר, כשהשרביט הוא ידית המשחק Move, המאפשרת שליטה באמצעות תנועה. המוצר הראשון מסדרת Wonderbook עתיד לצאת לחנויות לקראת סוף שנה זו.

מיקרוסופט: שירותים חדשים

מיקרוסופט הציגה שירותים חדשים לאקס בוקס 360 שלה. SmartGlass הוא שירות המאפשר למשתמש לקבל ערך מוסף למשחקים, תוכניות טלוויזיה או סרטים שהוא צופה בהם דרך האקס בוקס שלו בטלוויזיה. בעלי טאבלט עם חלונות 8 או מערכות הפעלה אחרות וגם סמארפונים של אפל או מבוסס ווינדוס פון ואנדרואיד, יכולים לספק פרטים נוספים על השחקנים בסרט או מידע נוסף על העולמות של הדמויות. ניתן יהיה להתחיל לצפות בסרט בטאבלט ולהמשיך לצפות בו בטלוויזיה דרך האקס בוקס.

נייקי באקס בוקס

מיקרוסופט הציגה גם שיתוף פעולה עם נייקי, שמביא בפעם הראשונה את מותג הנייקי פלוס מעולם האייפון לאקס בוקס. המשחק החדש Nike Kinect Training מאפשר לקבל אימוני ספורט אישיים ממאמני החברה בעזרת מצלמת התנועה קינקט, הסורקת את גוף האדם ומזהה אם הוא מבצע את האימון נכון ומספקת משוב.

עולם האונליין "אקס בוקס לייב" מאפשר להתאמן או להתחרות נגד אנשים אחרים ויש גם אפשרות לקבל תזכורת לאימון דרך הסמארטפון. גם הכותר הזה אמור להגיע רק לקראת סוף השנה.

Halo 4: מאסטר צ'יפ חוזר בנובמבר

אחד המשחקים שרוב שחקני האקס בוקס מחכים לו הוא Halo 4. מיקרוסופט הציגה במסיבת עיתונאים סרטון חדש של המשחק, שמציג מלחמה גלקטית עמוסה שתתרחש בכותר הבא, שצפוי להגיע רק בחודש נובמבר. סדרת Halo שהביאה בחלקים הקודמים את הדמות הראשית, מאסטר צ'יפ, להלחם נגד חייזרים בכוכבים שונים ולהגן מפניהם על כדור הארץ, הגיעה למכירות של 40 מיליון יחידות מאז הושקה ב-2007. מדובר באחד המותגים המשמעותיים שמיקרוסופט מחזיקה לקונסולת המשחקים שלה. מבחינת יצרניות הקונסולות, כמו סוני ונינטנדו, כותר כזה, שגיימרים מוכנים לקנות קונסולה בשבילו, הוא פסגת החלומות.

הכותר הרביעי מגיע ארבע שנים לאחר החלק השלישי, והוא מתחיל בנקודה שבה הסתיים הפרק הקודם. מאסטר צ'יפ מתעורר מתרדמת שהוא היה בה למלחמה חדשה, נגד אויב שמנסה להשמיד את כל הגלקסיה. פרטים רבים על המשחק אין, אבל חובבי המשחק ישמחו לגלות שלא מדובר רק בכותר אחד, אלא בטרילוגיה שלמה. יש למה לצפות.