"תל אביב צריכה להיות בכל רואד שואו של חברה בנאסד"ק"

מיזם חדש של מייקל וייס, לשעבר בכיר בקריקס, בשיתוף הבורסה בת"א מפגיש חברות זרות ומשקיעים ישראלים ■ "תמיד היה לנו בסיס משקיעים בישראל"

בשבועות האחרונים כתבנו כאן על המיזם של הבורסה בתל אביב להכרת חברות ישראליות למשקיעים זרים, וכעת מתחילות הבורסה ותעשיית הביומד במיזם הפוך. ב-20 ביוני ייפגשו בכירים בתעשיית הביומד הישראלית-אמריקנית עם משקיעים ישראלים, על מנת להכיר להם חברות ביומד אמריקניות צעירות. החזון הוא להביא את החברות הללו להיסחר בבורסה בתל אביב, מתוך הנחה כי אפשרות זו תקרוץ להן כאשר תתגבש בהן קבוצה של משקיעים ישראלים.

את המיזם מוביל מייקל וייס, שותף בקרן הגידור Opus Point, מנכ"ל ויו"ר לשעבר של החברות קריקס ו-XTL ומשקיע גדול בכמה חברות ביומד ישראליות בשיתוף בנק ההשקעות לדנברג ת'למן, שמוביל יו"ר טבע פיליפ פרוסט. במיזם מעורב גם ד"ר לינזי רוזנוולד, שותפו של וייס באופוס ובעבר משקיע בחברות ישראליות.

בצד הישראלי מעורבים במיזם חברת האנליסטים ביו-אסוסיאט וחברת תקשורת פיננסית בבעלות נועם ילין.

"תמיד היה לנו בסיס משקיעים מעולה בישראל, גם כשהחברות כבר לא פעלו מישראל, כמו קריקס", אומר וייס ל"גלובס", "המשקיעים הישראלים נלהבים וחדשנים. באחרונה הקמתי חברה חדשה, והיה לי ברור שאפנה גם לקבוצת המשקיעים הזו. מאוחר יותר חשבתי לעצמי 'אם עבורי לפנות למשקיעים ישראלים זו הזדמנות, למה לא לעשות את זה עבור עוד חברות?'.

"המשקיעים בארץ חשופים לנאסד"ק", אומר וייס, "לדעתי, תל אביב צריכה להיות תחנה בכל רואד שואו של חברה בנאסד"ק".

וייס מתכנן להביא שש חברות ביומד, אך לא בכולן הוא משקיע ישירות. "חלק מן החברות הומלצו על ידי האנליסטים בקרן הגידור שלי, ואחרות מכוסות על ידי לדנברג ת'למן. אנחנו פונים לתמהיל של משקיעים מוסדיים ומשקיעי ריטייל, שהם חזקים בסקטור הזה בישראל".

- איך המשקיע הישראלי יידע שאתם מביאים חברות טובות, ולא כאלה שלא הצליחו להשיג משקיעים בארה"ב?

"את כל החברות הללו הייתי צריך לשכנע להגיע לישראל, אף אחת מהן לא באה אלי ואמרה לי 'מייק, יש לי בעיית סחירות, תפתור אותה'. כיוון שזה הניסיון הראשון שלנו, הזמנו חברות קטנות יחסית, בשווי של 100-300 מיליון דולר. בהמשך אנחנו מתכוונים להביא למפגש גם חברות של מיליארד דולר ומעלה. אגב, כבר יש התעניינות".

- אתה משקיע בחברות ישראליות גם דרך הקרנות של אופוס?

"הקרנות שלי משקיעות רק בחברות ציבוריות, ויש כמה ישראליות ביניהן, פרוטליקס למשל. בהחלט אנצל את הביקור כדי להיפגש עם חברות ישראליות נוספות".

במפגש בבורסה ישתתפו החברות הישראליות פרולור וקריקס, שמוכרות למשקיעים הישראלים, והחברות הזרות הבאות:

XOMA

המוצר העיקרי של החברה הוא מוצר אנטי-דלקתי, שנכשל בטיפול בסוכרת אך אמור להתחיל עד סוף הרבעון את שלב III של הניסויים הקליניים בטיפול במחלת העיניים אובאיטיס. כמו כן המוצר נבחן בטיפול במחלות עור ודלקות מפרקים בפרקי הידיים. שווי השוק של החברה האמריקנית הוא 160 מיליון דולר, ומחיר המניה שלה הוא 2.3 דולרים. מחיר היעד הממוצע שניתן לה על ידי אנליסטים הוא 4.8 דולרים. ל-Xoma יש שת"פ עם חברת Servier הצרפתית, שמחזיקה בחלק מזכויות השיווק של המוצר. כמו כן, Xoma רכשה באחרונה מוצר בשם Aceon מתחום הורדת לחץ דם והמחלות הקרדיולוגיות, כדי ליצור לעצמה זרוע שיווקית. מכירות החברה עמדו ב-2011 על 48 מיליון דולר, ויש לה מספיק מזומן עד אמצע 2014, בקצב השריפה הנוכחי.

Coronado

המוצר של קורונדו מופק מביצים מיקרוסקופיות של תולעת, שלדברי החברה הן בעלות השפעה כנגד מחלות אוטואימוניות (מחלות שבהן מערכת החיסון תוקפת את הגוף). כאשר מוחדרות הביצים לגוף, המערכת החיסונית פועלת כדי לחסלן, ואגב כך מפתחת מנגנוני בקרה על המערכת החיסונית. המוצר ייבדק תחילה לטיפול במחלת קרוהן, בשיתוף חברת Dr Falk Pharma האמריקנית, ותוצאות הביניים מן הניסוי צפויות להגיע כבר השנה. בנוסף, היא מפתחת את המוצר שלה להתוויות אחרות בתחום האוטואימוני, וכן יש לה מוצר נוסף לטיפול בסרטן.

שווי השוק של החברה הוא 107 מיליון דולר, ומחיר המניה שלה הוא 5.79 דולרים. מחיר היעד הממוצע שניתן על ידי אנליסטים הוא 17.8 דולר.

לחברה יש מזומן שצפוי להספיק לה עד סוף השנה הנוכחית. השבוע היא הודיעה על כוונתה לבצע הנפקה בנאסד"ק, לאחר שבשנה שעברה רשמה את מניותיה למסחר ללא הנפקה.

Flamel Technologies

פלמל הצרפתית פיתחה שיטה ייחודית של מתן תרופות לאזורים ספציפיים באמצעות טכנולוגיית ננו. סביב הטכנולוגיה הזו היא חתמה על כמה שיתופי פעולה עם חברות תרופות גדולות. לחברה שני מוצרים בשוק, ומוצר בניסויים קליניים מתקדמים לטיפול בצהבת מסוג C. עם זאת, הסכמי השת"פ טרם הניבו לה זרם מזומנים משביעי רצון, והיא רשמה הכנסות של 33 מיליון דולר בלבד בשנה שעברה. אי לכך, פלמל רכשה באחרונה את חברת Eclat הצרפתית גם היא, ומנכ"ל אקלט מונה למנכ"ל פלמל. לאקלט (כעת, פלמל) מוצר מאושר לשיווק לטיפול בכאב, ומוצר נוסף שפרטיו לא נמסרו ושעשוי להגיע לשוק ב-2013.

שווי השוק של פלמל הוא 110 מיליון דולר, מחיר המניה עומד על 4.4 דולרים, ומחיר היעד על הממוצע הוא 12 דולר.

Tg Therapeutics

החברה מפתחת נוגדן לטיפול בלימפומה, שנמצא יעיל בניסויי היתכנות וכעת נכנס לשלב I/II של הניסויים. בנק ההשקעות ברין מוריי הגדיר באחרונה את המוצר כ"פוטנציאל לרב מכר עם סיכון יחסית נמוך בשל מגנון הפעולה המוכח".

שווי השוק של Tg הוא 96 מיליון דולר, מחיר המניה הוא 6.5 דולרים, ואילו מחיר היעד שניתן לה על ידי אנליסטים עומד על 13 דולר.

Avanir

ב-2010 רשמה אבניר את התרופה הראשונה בעולם לתופעת ה-Pseudobulbar Effect - בכי או צחוק ללא שליטה, המתרחשת אצל כמיליארד בני אדם בארה"ב לבדה, ברמות שונות של חומרה. לאבניר יש גם תרופה בשוק בשם Abreva לטיפול באפטות (פצעים בפה), שמשווקת בארה"ב על ידי גלקסו סמית'קליין. כמו כן יש לה מוצרים נוספים בשלבים מתקדמים של פיתוח. אך למרות כל אלה, מכירות החברה ב-2011 הגיעו ל-24.4 מיליון דולר בלבד, וכעת היא מקווה להביא לשוק גרסה משופרת של המוצר המוביל שלה. שווי השוק של אבניר הוא 390 מיליון דולר, מחיר המניה הוא 2.8 דולרים, ומחיר היעד הממוצע עומד על 6.4 דולרים. לחברה יש 66 מיליון דולר בקופה.